ایران و سوئیس می‌توانند سرمایه‌گذاری مشترک منطقه‌ای داشته باشند

رئیس جمهوری در دیدار رئیس جمهوری سوئیس تاکید کرد که برای تحکیم و تعمیق روابط تهران - برن در همه حوزه ها بویژه اقتصادی و بانکی هیچ مانعی وجود ندارد و سطح همکاری‌های مشترک، برای منافع دو ملت باید بیش از پیش توسعه یابد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی صبح چهارشنبه (31 شهریورماه) به وقت نیویورک در دیدار یوهان اشنایدر امان، به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره و اظهار کرد: با توافق برجام، موانع همکاری‌های اقتصادی از پیش رو برداشته شده است و اکنون ضرورت دارد دو طرف به روند گسترش همکاری‌های مشترک شتاب بخشند.

رئیس جمهوری نقش همکاری‌های بانکی و مالی را در ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی با اهمیت برشمرد و گفت: برای گسترش روابط اقتصادی ایران و سوئیس،  ظرفیت‌های مطلوب و فراوانی وجود دارد که لازمه استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها، فعال شدن بانک‌هاست .

دکتر روحانی با بیان این‌که اجرای دقیق برجام  و پایبندی همه طرف‌ها به توافق، مهم است، گفت: دولت‎های اروپایی و از جمله سوئیس، باید به بانک‌های بزرگ برای همکاری با ایران اطمینان دهند.

رئیس جمهوری گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و سوئیس را به نفع دو ملت و منطقه دانست و اظهار کرد: در ایران پروژه‌های مهم ملی و منطقه ای همانند توسعه شبکه‌های ریلی و تقویت و توسعه بنادر در حال اجراستست که منطقه را به حوزه مدیترانه و اروپا پیوند می دهد.

دکتر روحانی افزود: ایران و سوئیس می توانند سرمایه گذاری مشترک منطقه ای داشته باشند.

رئیس جمهوری کنفدراسیون سوئیس نیز در این دیدار تاکید کرد که ما مصمم به گسترش روابط اقتصادی، مالی و بانکی با جمهوری اسلامی  ایران هستیم.

اشنایدر امان با بیان این که تلاش داریم روند همکاری های مشترک را گسترش دهیم، اظهار کرد: همه کوشش ما بر بهبود وضع کنونی است و می خواهیم در کنار ایران فعالیت‌های اقتصادی و مالی داشته باشیم.

وی با اشاره به این که ایران در قلب بازار بزرگ منطقه  است، افزود: باید با هم گام به گام برای رفع مشکلات پیش برویم و اطمینان می دهم اراده و تلاش سوئیس، ارتقای روابط در سطح عالی است.

رئیس جمهوری سوئیس همچنین اعلام کرد که کشورش آماده است در بخش صنایع پیشرفته و ایمنی تاسیسات هسته ای صلح آمیز با ایران همکاری کند.
کد خبر 269550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =