ایران از فعالیت شرکت‌های نروژی در حوزه انرژی خود استقبال می‌کند

رئیس‌ جمهوری بر ایجاد تحرک جدید در روابط و مناسبات تهران – اسلو در فضای پسابرجام تأکید کرد و گفت: بجمهوری اسلامی ایران از همکاری و فعالیت شرکت‌های نروژی در حوزه انرژی و سایر بخش‌های اقتصادی خود استقبال می‌کند.

به گزاش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه (31 شهریورماه) به وقت نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در دیدار ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ با اشاره به ظرفیت‌های موجود دو کشور برای ارتقای همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، گفت: ایران از همکاری و فعالیت شرکت‌های نروژی در حوزه انرژی و دیگر بخش‌های اقتصادی خود استقبال می‌کند.
 
رئیس‌ جمهوری تصریح کرد: امروز در فضای پسابرجام باید هر دو کشور برای توسعه و ایجاد تنوع در مناسبات و همکاری‌های خود به نفع دو ملت استفاده کنند.

دکتر روحانی همچنین بر توسعه روابط و همکاری‌های بانکی، علمی، فرهنگی و فناوری تهران – اسلو تأکید کرد و گفت: برجام فرصت مناسبی را برای جبران عقب ماندگی‌ها در روابط دو کشور ایران و نروژ به‌واسطه تحریم‌های ظالمانه ایجاد کرده است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که مشکلات منطقه نیازمند راه حل سیاسی است، اظهار کرد: با وجود پیچیدگی‌ها و مشکلات موجود در منطقه، راه‌حل نهایی، اتخاذ رویکرد سیاسی و مذاکره است و بدون تردید اگر توافق سیاسی حاصل شود مبارزه و بیرون راندن تروریست‌ها سریعتر و امکان‌پذیرتر خواهد بود.

دکتر روحانی تأکید کرد: تهران و اسلو در مسائل منطقه‌ای می‌توانند رایزنی‌ها و همکاری‌های نزدیکی با یکدیگر داشته باشند و معتقدیم اگر جامعه جهانی خواستار حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه‌ای است، باید به حامیان تروریست‌ها فشار وارد کند.

نخست‌وزیر نروژ نیز در این دیدار با تأکید بر اراده کشورش بر توسعه و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران، گفت: برجام گشایش جدیدی ایجاد کرده است و اکنون فرصت خوبی برای تعمیق روابط دو کشور، بوجود آمده است و مصمم هستیم از این فرصت نهایت استفاده را به عمل آوریم.

نخست وزیر نروژ افزود: تهران و اسلو در زمینه صنایع و فناوری جدید ظرفیت زیادی برای همکاری دارند و امیدوارم پس از برجام شاهد تحولات خوبی در عرصه روابط همه جانبه دو کشور باشیم.

کد خبر 269552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =