بلغارستان یکی از دروازه‌های ایران برای رسیدن به اروپاست

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دوستی دیرینه و اشتراک‌های دو ملت ایران وبلغارستان، گفت: باید از این زمینه دوستی و برادری برای توسعه بیش از پیش روابط تهران - صوفیه بهره بگیریم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه (31 شهریورماه) در دیدار روسن پلونلیف، رئیس جمهوری بلغارستان که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در محل اقامت رئیس جمهوری برگزار شد، از بلغارستان به عنوان یکی از دروازه های ایران برای رسیدن به اروپا نام برد و گفت: با برنامه ها و همکاری‌های منطقه ای شبکه ریلی ایران از شرق آسیا تا بنادر گرجستان و از آنجا نیز از طریق دریای سیاه به بنادر بلغارستان متصل می شود.

رئیس جمهوری با بیان این‌که برای ما مهم است که مسیرهای تجاری متقابل میان منطقه و اتحادیه اروپا با کشورهای دوست نظیر بلغارستان ایجاد کنیم، گفت: بخش‌های خصوصی باید با ظرفیت های دو کشور آشنا و برای افزایش روابط حمایت شوند بویژه این‌که در ایران به عنوان قلب یک بازار منطقه ای 400 میلیونی، فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری شرکت‌های بلغارستانی وجود دارد.

دکتر روحانی همچنین با توجه به پیشرفت‌های دو کشور در حوزه های علمی و فناوری، اظهار کرد: در حوزه هایی از جمله داروسازی، از تاسیس شرکت‌های مشترک و صادرات محصولات آن‌ها به بازارهای منطقه ای استقبال می کنیم.

رئیس جمهوری بلغارستان نیز در این دیدار با تاکید بر این که صوفیه خواهان تقویت همکاری های خود با تهران است، تفاهم، بردباری، صلح و دوستی را رویکرد مشترک دو کشور دانست و گفت: بلغارستان به عنوان کشوری دوست، علاقمند است که پایه ای برای روابط ایران با کل اتحادیه اروپا باشد.

پلونلیف افزود: بلغارستان آماده تسهیل روند تجارت ایران با اروپا است و در عین حال آمادگی دارد در حوزه تولید تجهیزات داروسازی سرمایه گذاری کند.

وی اظهارداشت : بلغارستان همچنین آماده است شرکتهای ایرانی را برای حضور فعال‌تر و با هزینه ای کمتر در اروپا یاری دهد.
کد خبر 269554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =