ایران برای تأمین انرژی مورد نیاز پاکستان آمادگی دارد

رئیس جمهوری با بیان این‌که ایران برای تأمین انرژی مورد نیاز پاکستان آمادگی دارد، گفت: تهران و اسلام آباد می‌توانند در زمینه‌های علمی و فرهنگی نیز همکاری‌های خود را هر چه بیشتر افزایش دهند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه (31 شهریورماه) به وقت نیویورک (بامداد پنجشنبه به وقت تهران)، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در دیدار نواز شریف نخست وزیر پاکستان، با بیان این که روابط دو کشور روز به روز در حال گسترش است، اظهار کرد: مردم ایران جایگاه ویژه‌ای برای گسترش روابط با اسلام آباد قائل هستند و این نتیجه پیوند فرهنگی و تاریخی با مردم پاکستان است.

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران با اشاره به علایق و مشترکات فرهنگی میان دو ملت گفت: معتقدیم همانند حوزه‌های سیاسی و فرهنگی باید در زمینه‌های اقتصادی نیز پیوندهای دو کشور و دو ملت مستحکم‌تر شود.

رئیس‌ جمهوری گفت: شرایط تاریخی، فرهنگی و منطقه‌ای اقتضاء می‌کند که در راستای منافع دو ملت، روابط تهران – اسلام‌آباد قوی‌تر شود و امروز خوشبختانه پس از رفع تحریم‌ها فرصت مناسبی برای تعمیق همکاری‌های دو کشور بویژه در عرصه اقتصادی بوجود آمده است.

دکتر روحانی با بیان این‌که ایران برای تأمین انرژی مورد نیاز پاکستان آمادگی دارد، گفت: دو کشور می‌توانند در زمینه‌های علمی و فرهنگی نیز همکاری‌های خود را هر چه بیشتر افزایش دهند.

رئیس‌ جمهوری یادآور شد: روابط بانکی پایه اصلی مناسبات اقتصادی است و باید برای عملیاتی شدن و شتاب در اجرای توافق‌های بانکی، تلاش‌های ویژه‌ای را انجام دهیم.

دکتر روحانی با بیان این‌که ایران امنیت و پیشرفت پاکستان را امنیت و پیشرفت خود می‌داند، گفت: بندر گوادر را رقیب چابهار نمی‌‌دانیم و هر بخشی از پاکستان که توسعه یابد آن را توسعه خود می‌دانیم.

رئیس‌ جمهوری در ادامه تصریح کرد: همواره تلاش ایران بر این بوده که مرزهای دو کشور، مرز امنیت و دوستی باشد و امروز پیشرفت‌های زیادی در این باره حاصل شده و باید همچنان تلاش‌های خود در این زمینه را ادامه دهیم.

نواز شریف نیز در این دیدار با بیان این که پاکستان و ایران را یک ملت، یک کشور و یک دولت می‌دانیم، گفت: فرهنگ، سنت و اقتصاد ما مکمل یکدیگر است و به‌دنبال افزایش سطح همکاری های خود با تهران هستیم.

نخست وزیر پاکستان با بیان این‌که سطح مناسبات کنونی بازرگانی دو کشور با ظرفیت‌های موجود همخوانی ندارد، گفت: باید در این زمینه تلاش‌های خود را تقویت کنیم بازرگانان دو کشور با تسهیلات بیشتری فعالیت کنند.

نواز شریف تصریح کرد: پاکستان هم توسعه بندر چابهار را تحولی مثبت و مکمل بندر گوادر و کرویدور ایران، پاکستان و چین می‌داند.

کد خبر 269556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =