ایران مشکلی برای همکاری با شرکت‌های آمریکایی ندارد

رئیس جمهوری با بیان این‌که پس از آغاز اجرای برجام فضای مساعدی برای توسعه همکاری ها با ایران ایجاد شده که همه غیر از فعالان اقتصادی و شرکت‌های آمریکایی از این فضا بهره می گیرند، گفت: ما هیچ مشکلی برای همکاری با شرکت‌های آمریکایی نداریم و آنها به دلیل قوانین دست و پاگیر نادرست داخلی مشکلاتی دارند، گه خود باید آن را حل کنند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی بعدازظهر پنجشنبه (یکم مهرماه) در پایان سفر به مقر مجمع عمومی سازمان ملل متحد در یک نشست خبری با خبرنگاران گفت: سه سال پیش که برای نخستین بار در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کردم بر امکان حل و فصل مسائل مهم و پیچیده بین‌المللی از طریق گفتگو و تعامل سازنده و تهدید جهان از ناحیه خشونت، افراطی‌گری و تروریسم تأکید کردم.

وی افزود: خوشبختانه پس از ماه‌ها گفتگو میان ایران و 6 قدرت جهانی توانستیم بر سر یکی از پیچیده‌ترین و مهم‌ترین مسائل بین‌المللی به توافق دست یابیم و شورای امنیت سازمان ملل متحد این توافق را تصویب کرد و امروز بنده در حالی به نیویورک سفر کردم که هشت ماه از آغاز اجرایی شدن این توافق سپری شده است.

رئیس جمهوی با اشاره به این‌که برای ما بسیار مهم بود که به جهانیان بگوییم که سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی در دکترین دفاعی ایران جایی ندارند، اظهار کرد: با حصول برجام این موضوع به جهانیان اثبات شد و این موفقیتی بزرگ برای ملت و دولت ایران است که توانستند ضمن اثبات این موضوع، موافقت جهانی با حفظ توانمندی‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز خود را حاصل کنند.

دکتر روحانی با بیان این‌که در نتیجه مذاکرات هسته‌ای موضوع تحریم‌ها که از ابتدا به غلط پایه‌گذاری شده و ادامه یافته بود نیز از میان برداشته شد، تصریح کرد: در موضوع تحریم‌ها دو مسئله برای ایران اهمیت داشت، مسئله نخست بحث انرژی و مسئله دوم روابط بانکی بود که در موضوع نخست پس از برجام تحریم‌ها به طور کامل رفع شد و فعالیت‌های ایران به روال عادی جریان دارد، اما در موضوع روابط بانکی، مسائلی است که لازم است طرف توافق با ما به صورت کامل به تعهدهای خود عمل کند.

وی با اشاره به این‌که مبارزه با خشونت، ترور و ناامنی موضوع دومی بود که بنده در نخستین حضورم در مجمع عمومی سازمان ملل بر آن تأکید کردم، یادآور شد: آن موقع در سفر نخست اعلام کردم که منطقه ما و جهان آبستن حوادث خطرناکی است و باید همه با صدا و موضع واحد علیه خشونت و افراطی‌گری موضع بگیریم و از مجمع عمومی سازمان ملل خواستم که قطعنامه‌ای تحت عنوان جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری تصویب شود.

رئیس‌ جمهوری گفت: امروز منطقه خاورمیانه با معضل ناامنی، خشونت و تروریسم گسترده روبروست و چنان‌که تذکر داده بودم که این بی‌ثباتی در منطقه مهم خاورمیانه محصور نخواهد ماند، دیدیم که تروریسم مرز نمی‌شناسد و ویروس آن به همه جا سرایت می کند.

دکتر روحانی تأکید کرد: با افتخار اعلام می‌کنم که ایران همواره یک سد دفاعی علیه تروریسم بوده و امروز هم سد بزرگی در برابر گروهک‌های تروریستی جدید است و از همه کشورهای جهان دعوت می‌کنم که در مبارزه با تروریسم فعال باشند، زیرا این خطر فقط ما و منطقه ما را تهدید نمی‌کند و خطری برای همه انسان‌ها و همه جهان است.

وی در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا برخی اقدام‌ها در ایران و دستگیری برخی افراد با هدف تضعیف شما در ایران انجام می‌شود، گفت: در ایران هم مثل همه جوامع دمکراتیک، اختلاف‌نظر وجود دارد و دولت در کنار موافقان خود، مخالفان و منتقدانی دارد که ما گلایه‌ای نسبت به این موضوع نداریم، زیرا این طبیعت جوامع آزاد است.

رئیس‌ جمهوری افزود: در موضوع دستگیری افراد نیز رسیدگی به آن در قوه قضائیه روال مشخصی دارد که در بسیاری از موارد این دستگیری‌ها و بازداشت‌ها تا مرحله دادسرا جریان دارد و فقط بعضی موارد هستند که به دادگاه ارجاع می‌شوند.

دکتر روحانی اظهار کرد: به عنوان رئیس‌ جمهوری تلاش می‌کنم در همه ارگان چه در قوه قضائیه و چه در بخش‌های امنیتی قانون بویژه قانون اساسی به خوبی اجرا شود زیرا طبق نص قانون اساسی اجرای این میثاق، تنها بر عهده رئیس‌ جمهوری است و بنده مسئولیت دارم آن را اجرا کنم و طبق وظایف خود مسائل را دنبال کنم، اما معنی این حرف آن نیست که بنده هر کاری که انجام داده‌ام و هر پیگیری که داشته‌ام، اعلام کنم و رسانه‌ها مورد بحث قرار دهند.

رئیس‌ جمهوری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که ایران به طور مشخص از آمریکا در موضوع اجرای برجام، چه انتظارهایی دارد، تصریح کرد: گله‌ای که ما از ایالات متحده آمریکا در نحوه اجرای برجام داریم، این است که شاهد تأخیر در اجرای تعهدها و در برخی موارد اهمال و نبود شفافیت هستیم.

دکتر روحانی یادآور شد: مطابق برجام باید پس از آغاز این سند، فروش هواپیماهای مسافربری به ایران بدون هیچ مانعی آزاد باشد و با توجه به این‌که از زمان حصول برجام تا آغاز اجرای آن فرصت کافی برای تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورعمل‌های اجرایی آن وجود داشت، قابل قبول نیست که امروز شاهد تأخیر در اجرای این توافق باشیم.
 
وی ادامه داد: تأخیرها به‌طور عمده از ناحیه آمریکاست و بقیه کشورها برای اجرای برجام تلاش کردند و این آمریکایی‌ها هستند که با صراحت و شفافیت به بانک‌های بزرگ نمی‌گویند که موضع‌ آن‌ها در قبال همکاری این بانک‌ها با ایران چیست، ما نسبت به این موضوع معترض هستیم و براساس ساز و کارهای اعتراض در حال پیگیری اعتراض خود هستیم.

رئیس جمهوری در پاسخ به پرسش دیگری درباره برنامه‌ها و دیدارهای وی در ونزوئلا، کوبا و نیویورک گفت: در همه دیدارها و ملاقات‌ها با سران و مقام‌های کشورهای مختلف در این سه سفر، درباره دو موضوع صحبت کردیم، نخست درباره استفاده از فرصت پسابرجام که چگونه روابط را توسعه دهیم و فرصت‌های از دست رفته در دوران تحریم را جبران کنیم و نکته دوم این‌که در این ملاقات‌ها ناامنی ها و مشکلات موجود در منطقه و لزوم و نحوه همکاری را در این موضوع مهم بررسی کردیم.

دکتر روحانی در پاسخ به پرسشی در باره استقبال ایران از تکنسین‌ها و متخصصان آمریکایی که پس از فروش هواپیمای مسافربری، به ایران سفر خواهند کرد، چگونه خواهد بود، اظهار کرد: ارتباط ایران با ملت و مردم آمریکا همواره دوستانه بوده و هر زمانی که یک آمریکایی به ایران سفر کرده همواره از مهمان نوازی ایرانیان تعریف کرده است.

رئیس جمهوری با بیان این‌که مشکل ما با دولت آمریکاست و نه شرکت‌ها، مردم، دانشگاهیان یا بخش های دیگر آمریکا، افزود: مسئولان ایرباس و بوئینگ سفرهای متعدد و مذاکرات مفصلی با مسئولان ایرانی برای فروش هواپیما داشته اند و ما هیچ مشکلی برای همکاری با شرکت‌های آمریکایی نداریم و اگر این شرکت‌ها در داخل آمریکا مشکلی دارند، باید آن را حل کنند.

دکتر روحانی تصریح کرد: پس از آغاز اجرای برجام فضای مساعدی برای توسعه همکاری ها با ایران ایجاد شده که همه غیر از فعالان اقتصادی و شرکت‌های آمریکایی دارند از این فضا بهره مند می شوند و فقط آمریکایی ها به دلیل قوانین دست و پاگیر نادرست داخلی از این فرصت بی بهره مانده اند.

رئیس جمهوری در پاسخ به پرسش بعدی مبنی بر این‌که با توجه به گسترش بیش از پیش تنش و درگیری در منطقه به‌واقع برای مهار این درگیری‌ها چه می‌توان کرد، یادآور شد: متاسفانه بی ثباتی‌ها و مشکلات منطقه از حد عادی فراتر رفته است و بدون شک باید این بی ثباتی‌ها را برطرف کنیم.

دکتر روحانی ادامه داد: متاسفانه برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان اشتباه محاسباتی داشته اند و با انتخاب مسیری نادرست، نزدیک دو سال است که یمن کشور همسایه خود را بمباران می کنند که هیچ نتیجه ای برای آن‌ها نداشته و برای مردم یمن هم بسیار خسارت بار بوده و به کشته شدن روزانه زنان و کودکان منجر شده است.

رئیس جمهوری گفت: منطقه امروز لبریز از اختلاف و نزاع و ناامنی است و دیگر جای بیشتری برای اختلاف باقی نمانده است و همه باید به کشورهایی که اختلافات را دامن زده و به همسایگان خود حمله نظامی و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، فشار جدی بیاوریم؛ سازمان ملل و شورای امنیت در این باره به نقش و مسئولیت خود عمل کنند تا از این معضل بزرگی که منطقه با آن روبرو شده است، عبور کنیم.

دکتر روحانی افزود: یک دلیل مقابله ما با تروریست‌ها، درخواست کشورهایی است که با تروریسم درگیر هستند، اما دلیل دیگر آن این است که ما برای حفظ امنیت خود باید با تروریسم مقابله کنیم.

رئیس جمهوری در پاسخ به پرسش دیگری درباره این‌که چه باید کرد تا مشکل نبود حضور ایرانیان در حج بطرف شود؟ اظهار کرد: همه باید توجه داشته باشند که اختیار‌های عربستان نسبت به مسئله زائران و حج نامحدود نیست. درست است که مکه و مدینه در عربستان واقع شده اند، اما حج متعلق به همه مسلمانان است و آنان باید آزادانه و در چارچوب مقررات امکان حضور در حج را داشته باشند.

دکتر روحانی افزود: عربستان باید به مسئولیت خود در این باره عمل کند زیرا ایجاد مشکل برای حضور حاجیان برخی کشورها مثل ایران گناهی بزرگ به لحاظ دینی، اشتباهی سیاسی و زیرپا گذاشتن اصول حسن همجواری است که امیدواریم این مسئله در مسیر درست خود قرار گیرد و آنچه در سال‌های اخیر شاهد بودیم تکرار نشود زیرا تکرار آن برای منطقه خسارت بار است.

خبرنگاری پرسید: شما در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار جبران رفتار گذشته عربستان و آمریکا شدید. چه وجوه مشترکی میان این دو کشور می‌بینید؟

رئیس‌ جمهوری با تأکید بر این‌که وجه مشترک، تخلف از قوانین، مقررات و تعهدهای بین‌المللی و همچنین اصول اخلاقی است، گفت: آنچه از آمریکایی‌ها درخواست کردیم این بود که به تعهدهای بین‌المللی خود عمل کنند و موضوع برجام یک موضوع دو جانبه نبوده، بلکه چند جانبه است که در شورای امنیت تصویب شده و جزئی از تعهدهای بین‌المللی است و آمریکا باید به تعهدهای خود در برجام پایبند باشد.

دکتر روحانی در باره دست‌اندازی به اموال ایران در آمریکا، اظهار کرد: تصرف اموال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به بهانه‌های واهی کاری بسیار خطرناک است و مسئله ای عجیب در حقوق آمریکا خ داد که کنگره در یک مورد دادگاهی ورود و قانون‌گذاری کرد.

رئیس‌ جمهوری ادامه داد: در کمتر کشوری سراغ داریم که تفکیک قوا پذیرفته شده باشد، اما قوه مقننه در کار دادگاه مداخله کند و ما این دست‌اندازی به اموال ایران را به عنوان یک دزدی بین‌المللی محکوم کردیم و به دادگاه لاهه شکایت بردیم و بدون شک ضمن محکومیت آمریکا پول ایران را با سود برمی‌گردانیم.

دکتر روحانی همچنین در باره دخالت‌های عربستان در امور داخلی کشورها بمباران، جنایت‌ علیه یمن و همچنین حمایت از تروریست‌ها در منطقه، گفت: مشکل عمده ما با عربستان مسائل منطقه‌ای است و در مباحث دوجانبه مشکل خاصی با این کشور نداریم. نقص قوانین و مقررات و جنایات بین‌المللی و همچنین نحوه رفتار با زائران خانه خدا از جمله مواردی است که دو کشور ایران و عربستان با یکدیگر دارند.

رئیس‌ جمهوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر برجام اجرا نشود، به این معناست که ایران این موافقتنامه را کان لم یکن تلقی می‌کند، اظهار کرد: برجام توافقی چند جانبه است که همه ملزم به رعایت آن هستند و همه هفت کشور، در طول سالیان گذشته پای میز مذاکره حاضر شدند که این نشانگر اراده جدی برای حل مسالمت‌آمیز از طریق مذاکره بود.

دکتر روحانی با بیان این‌که همه طرف‌ها به این نتیجه رسیدند که راهی جز توافق چندجانبه برای حل مسئله هسته‌ای ایران وجود ندارد، تأکید کرد: آمریکایی‌ها در تخلف تعهدها سابقه دارند و باید حواسمان باشد که این کشور به طور دقیق به تعهدهای خود عمل کند و ایران در صورت بی تعهدی ایالات متحده آمریکا به برجام به ساز و کار پیش‌بینی شده در این موافقتنامه مراجعه خواهد کرد.

وی ادامه داد: طبق این ساز و کار پیش‌بینی شده در برجام هر کشوری می‌تواند شکایت خود را به کمیسیون مشترک ببرد و پس از جلسه وزیران هفت کشور به این شکایت رسیدگی می‌شود که امروز نیز در نیویورک اجلاس کمیسیون مشترک وزیران خارجه برجام تشکیل و پایبند نبودن آمریکا به تعهدهای خود در برجام بحث و بررسی شد که سرانجام همه کشورها تأکید کردند، آمریکا باید به طور دقیق به تعهدهای خود عمل کند.

رئیس‌ جمهوری در پاسخ به پرسش درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوع برای دوره ای موقت در سوریه به منظور کمک‌رسانی به مردم این کشور و همچنین حمایت از بشار اسد، اظهار کرد: موضوع سوریه، موضوع رئیس‌ جمهوری این کشور نیست؛ بلکه ما با مسائل بسیار مهمی در این کشور روبرو هستیم.

دکتر روحانی افزود: در سوریه میلیون‌ها نفر آواره هستند و برای ماه‌ها و حتی سال‌ها مواد غذایی لازم را دریافت نکرده‌اند و همچنین شاهد فجایع انسانی هستیم؛ در عین حال بیشتر خاک این کشور در اختیار تروریست‌هایی همچون داعش و جبهه النصره است که در حال ارتکاب جنایات بزرگ و بی‌سابقه در تاریخ هستند.

رئیس‌ جمهوری با تأکید بر این که مسئله مهم در سوریه رساندن کمک‌های انسانی به مردم این کشور است، گفت: در طول ماه‌ها و سال‌های گذشته بیشتر کشورهای دنیا از جمله ایران کمک‌های بزرگی به مردم این کشور داشته‌اند و باید در نظر داشت که پرواز ممنوع یعنی کمک کردن به تروریست‌ها زیرا  آنان به جز هواپیما همه چیز دارند و ایجاد منطقه پرواز ممنوع نادرست و بی‌اساس است.

دکتر روحانی با بیان این‌که باید مسیرهای امن پیش‌بینی شود و در عین حال با تروریست‌ها به شدت مبارزه کنیم، ادامه داد: ریشه همه جنایات در سوریه به تروریست‌ها برمی‌گردد و مسئله مهم این است که باید با تروریسم مبارزه کنیم و در همه آتش‌بس‌ها مبارزه با تروریسم، داعش و جبهه النصره مورد تأیید همه قدرت‌ها بوده است.

رئیس‌ جمهوری تصریح کرد: کمک‌رسانی به مردم، مبارزه با تروریست‌ها و همچنین آماده کردن زمینه برای حضور همه در حکومت و ایجاد دمکراسی واقعی در سوریه سه مسئله مهمی است که باید درباره این کشور در نظر گرفت.

دکتر روحانی در پاسخ به پرسشی درباره واردات گندم روسیه به ایران، گفت: امسال گندم در کشور بیش از نیاز داخلی تولید شد و به خودکفایی رسیدیم که مقدار اضافی آن باید فروخته شود و به طور طبیعی نیاز به واردات گندم وجود ندارد اما اگر راهی برای صادرات دوباره بیابیم واردات این محصول از روسیه اشکالی نخواهد داشت.

رئیس‌ جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره این‌که آیا از اجرایی نشدن برخی زوایای برجام نگران هستید، تأکید کرد: جایگاه برجام به عنوان توافقی مهم در طول تاریخ و در منطقه و جهان حفظ خواهد شد، متأسفانه افکار عمومی دنیا را نسبت به برنامه هسته‌ای ایران نگران کرده بودند که در برجام توانستیم این نگرانی‌ها را برطرف کنیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه در برجام ثابت شد ایران راست می‌گوید و آن کشورهایی که تهمت می‌زدند، دروغ‌گو بودند، اظهار کرد: برجام یک پیروزی بزرگ بود و امروز ایران می‌تواند مواد هسته‌ای خود را در بازارهای جهانی بفروشد و ضمن واردات این مواد با دنیا همکاری هسته‌ای داشته باشد.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به فروش نفت و گاز با قیمت و در چارچوب متعارف، خرید هواپیما و اجرایی شدن قراردادهای مختلف از جمله صنعتی با کشورهای خارجی در طول ماه‌های گذشته، ادامه داد: هم اکنون بیش از 80 مورد از قراردادهای خارجی نهایی شده است و همچنین حدود 40 درصد از روابط اقتصادی ایران با اروپا در 8 ماه گذشته افزایش یافته است.

دکتر روحانی با تأکید بر این‌که باید با کشوری که در روند اجرایی برجام اهمال می‌کند، برخورد کنیم، اظهار کرد: باید حقمان را بگیریم و در این باره نسبت به ایالات متحده آمریکا معترض هستیم.

رئیس‌ جمهوری در باره برخورد ایران و آمریکا در خلیج فارس، گفت: در خلیج فارس پیش از جنگ ایران و عراق و تاکنون مواردی با آمریکا وجود داشته است و همه ما باید تلاش کنیم که به این گونه مشکلات دامن زده نشود البته هر کشوری فضای اختصاصی دارد که در آن فضا هر هواپیمایی حتی غیرنظامی نیاز به مجوز عبور دارد.

دکتر روحانی با تأکید بر این‌که باید از فضا و آب‌های خود به خوبی دفاع کنیم، گفت: بی‌تردید وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ماجراجویی نبوده، بلکه دفاع از سرزمین، آب و همچنین منافع ایران در آب‌های آزاد است.

رئیس‌ جمهوری با طرح این پرسش که این همه تجمع نیروهای آمریکایی در خلیج فارس به چه دلیل است که سرانجام نیز تزاحم به‌وجود آید، ادامه داد: امروز در خلیج فارس جنگی وجود ندارد و اگر هم جنگی باشد، حمله‌های عربستان به مردم مظلوم یمن است که متأسفانه آمریکایی‌ها به آنها کمک می‌کنند.

دکتر روحانی با تأکید بر این‌که ایران قصد ماجراجویی، برخورد و تنش ندارد، ‌اظهار کرد: نیروهای آمریکایی باید به همه قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و تنش در شرایط پیچیده کنونی خاورمیانه به نفع کسی نیست.

رییس جمهوری در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی در باره رایزنی نخست وزیر انگلیس با وی در باره برخی زندانیان دو تابعیتی در ایران و این‌که گفته می شود ایران از این افراد به عنوان کارت برنده در برابر برخی کشورهای غربی استفاده می کند، گفت: زندانی هرگز کارت نیست و ما امیدواریم هیچ کس از مقررات کشورها تخلف نکرده و دستگیر و زندانی نشود و این تعبیر به هیچ‌وجه درست نیست، زیرا عده ای ایرانی هم امروز در زندان‌های آمریکا به سر می برند و ما نیز می توانیم چنین تعبیری را  به‌طور متقابل داشته باشیم.

دکتر روحانی ادامه داد: در دیدار با نخست وزیر انگلیس، در باره این موضوع هم در پایان گفتگوها صحبت شد و خانم ترزا می از من خواستند به عنوان رئیس جمهوری تسهیلاتی برای این زندانیان به منظور آزادی داشته باشم که بنده توضیح دادم موضوع دو تابعیتی در قانون ایران هرگز پدیرفته شده نیست.

رئیس جمهوری اظهار کرد: بر اساس قانون یک ایرانی که هنوز تابعیت ایرانی دارد، تبعه کشور دیگر به شمار نمی آید و طبق مقررات داخلی به عنوان یک ایرانی با او رفتار خواهد شد و همه باید به این نکته توجه داشته باشند.

دکتر روحانی با تاکید بر این‌که همه باید در کشورهای خود تلاش کنیم تا قانون به دقت اجرا شود، گفت: ما نیز اعتراض‌هایی به برخی کشورهای غربی در باره اجرای قانون داریم و معتقدم در این گونه موارد تلاش دولت بر اساس چارچوب‌های قانونی کمک به محکومان برای سپری کردن دوران محکومیتشان است.

رئیس جمهوری در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه خبری سی‌ان‌ان مبنی بر این‌که انتخاب چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند روابط ایران و آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد، یادآور شد: ما انتخابات در همه کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا را در داخل ایران دنبال می کنیم؛ برای ما مهم نیست که چه حزبی پیروز و یا چه فردی انتخاب می شود بلکه تنها منافع ملی ایران برای ما حائز اهمیت است.

دکتر روحانی افزود: هر کسی در این انتخابات پیروز شود و اراده او احترام به حقوق و منافع ملت‌ها از جمله ملت ایران باشد و برای کاهش تنش‌ها و خصومت‌ها نسبت به ایران عمل کند، بدون شک از طرف ایران پاسخ مناسبی دریافت خواهد کرد.

رئیس جمهوری تاکید کرد: اما اگر کسی به دنبال این باشد که مشکلات را در روابط ایجاد و تنش‎ها و خصومت‎ها را افزایش دهد و به منافع ملی ایران احترام نگذارد، آنگاه شرایط تازه ای پیش روی ما خواهد بود.

دکتر روحانی اظهار کد: ما در طول ٣٨ سال گذشته ر‌ؤسای جمهوری مختلفی را از احزاب گوناگون در آمریکا شاهد بوده ایم و در برخی شرایط شاهد رفتار و مواضع بهتر و در بعضی موارد شاهد رفتار بدی از سوی آمریکا بوده ایم اما در مجموع ملت ایران از رفتار دولت‌های آمریکا راضی نیست و برای بی اعتمادی خود هم دلایل روشن و واضحی را دارد.

رئیس جمهوری ادامه داد: امیدوارم دولت آینده آمریکا در چارچوب احترام متقابل و منافع ملی دو کشور، مصالح را مدنظر قرار دهد تا بتوانیم این توافق خوبی که در برجام به دست آمده را به خوبی حراست و حفاظت کنیم و آن را ادامه دهیم و شاهد کاهش تنش و خصومت میان دو کشور باشیم.
کد خبر 269580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =