توسعه استفاده از انرژ‌ی‌های تجدیدپذیر؛ محور همکاری ایران و دانمارک

وزیر نیرو در دیدار با همتای دانمارکی خود توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را مهمترین محور همکاری‌های آینده ایران و دانمارک عنوان کرد.

به گزارش شانا به نقل از وزارت نیرو، حمید چیت چیان در سفر روز پنجشنبه (یکم مهرماه) خود به دانمارک و در دیدار با وزیر انرژی، مطلوبیت و آب و هوای این کشور درباره  همکاری مشترک در حوزه انرژی های تجدیدپذیر، توسعه کیفیت منابع آب و همچنین بازیافت فاضلاب و استفاده دوباره از پساب در بخش‌های مختلف گفت‌وگو کرد.

وزیر نیرو با اشاره به تعهد وزارت نیرو در زمینه رعایت ملاحظات محیط زیستی در طرح‌ها و همچنین مشارکت داوطلبانه ایران درباه توافق‌های جهانی کنفرانس تغییرات اقلیمی پاریس(COP 21) گفت: با توجه به توانمندی‌های دانمارک و همچنین ظرفیت‌های بی مانند ایران در زمینه انرژی بادی و خورشیدی، توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر می تواند محورهای همکاری آینده دو کشور باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های فاضلاب در بیشتر شهرهای ایران گفت: به کارگیری فناوری‌های نو در زمین تصفیه آب و فاضلاب در ایران می تواند زمینه خوبی برای همکاری مشترک شرکت‌های بخش خصوصی دو کشور باشد.

در پایان این نشست مقرر شد وزیر انرژی، مطلوبیت و آب و هوای دانمارک با همراهی چند شرکت برتر این کشور برای بررسی زمینه های همکاری و توسعه روابط دو کشور در زمینه آب و برق به ایران سفر کنند.

تبادل تجربه در زمینه کاهش پیامد تغییر اقلیم

پس از این نشست، چیت چیان با وزیر محیط زیست و غذای دانمارک نیز دیدار کرد که در این نشست وزیر نیرو با اشاره به موضوع تغییر اقلیم و کمبود آب در بخش‌های بزرگی از ایران گفت: حدود 15 سال است که به دلیل تغییر اقلیم، خشکسالی نگران کننده ای در ایران اتفاق افتاده و افزون بر کاهش بارندگی، تبخیر آب به دلیل افزایش دمای هوا نیز بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: ما باید هوشمندانه در زمینه کاهش پیامد تغییر اقلیم، مدیریت مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری در بخش کشاورزی فعالیت کنیم و در این زمینه‌ها از تبادل تجربه و همکاری با دانمارک استقبال می کنیم.

وزیر نیرو در این دیدار از شرکت‌های دانمارکی دعوت کرد تا در زمینه کیفیت منابع آب، تصفیه فاضلاب و کاهش هدررفت آب در شبکه شهری با شرکت‌های ایرانی همکاری کنند.

کد خبر 269586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =