پیشرفت تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم پارس جنوبی از مرز 50 درصد گذشت

تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با هدف افزایش تولید پایدار گاز و بازدهی بیشتر در فصل سرما، با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

علیرضا شیبانی تذرجی، رئیس تعمیرات پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی در این رابطه به خبرنگار شانا گفت: عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم از 18 شهریورماه آغاز شده و هم اکنون در حال اجراست.
 
رئیس تعمیرات پالایشگاه دوم افزود: تعمیرات اساسی امسال با اتکا به توان داخلی متخصصان جوان و کارکنان پرتلاش پالایشگاه دوم با انجام 700 مورد کار تعمیراتی، برنامه‌ریزی شده و خوشبختانه تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
وی در ادامه با اشاره به اقدامات مهم در بخش آب، برق و بخار پالایشگاه دوم گفت: در بخش واحد آب و بخار، 25 مجوز کار در بازه تعمیرات اساسی صادر شد که برای نخستین بار در زمان تعمیرات اساسی، واحد بویلر و واحدهای آب در سرویس قرار داشت و تنها شبکه HP (بخار با فشار بالا) از سرویس خارج شد.
 
شیبانی ادامه داد: در بخش برق، 25 مجوز کار و در بخش اکسپورت و واحدهای جانبی نیز 30 مجوز کار با موفقیت اجرا شد.
 
این مقام مسئول با اشاره به فعالیت های انجام شده در بخش یوتیلیتی گفت: روزآمد کردن سیستم  PDCS برای شناسایی رله ها، انجام اتصال و آزمایش برق پشتیبان، باز کردن شیر 20 اینج بر روی خط HP (بخار با فشار بالا) که نشتی بسیار زیادی داشت و باعث هدر رفتن انرژی و همچنین دارای مسائل ایمنی بود نیز از دیگر فعالیت های تعمیرات اساسی امسال به شمار می آید.
 
به گفته‌ شیبانی، عملیات نصب FT بر روی مسیر رفت و برگشت گاز به پتروشیمی پارس که یک الزام از سوی شرکت ملی گاز ایران بود با هماهنگی تمام گروه های مهندسی، تعمیرات اساسی ستاد، بهره برداری و تعمیرات پالایشگاه دوم اجرا شد.
 
رئیس تعمیرات پالایشگاه دوم در پایان با اشاره به اهمیت بالای مسائل ایمنی در مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: امیدواریم عملیات تعمیرات اساسی در بازه زمانی یادشده بدون هیچ‌گونه حادثه‌ و با رعایت دقیق مسائل ایمنی محقق شود.
 
کد خبر 269601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =