احیای سهم ایران در بازار نفت اهداف سیاسی را دست یافتنی کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، احیای سهم ایران در بازار نفت را از اقدام‌های موفق دولت یازدهم ارزیابی کرد و گفت: حضور موثر در اقتصاد جهانی برای تحقق اهداف سیاسی اثرگذار است.

هادی شوشتری در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه، چهارم مهرماه) مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شانا درباره آثار و پیامدهای اقتصاد سیاسی احیای بازار نفت، اظهار کرد: یکی از اهداف دولت در سیاست خارجی به معنای عام، ارتقای سطح و صادرات نفت به بازارهای جهانی است.

وی، محدودیت های ناشی از تحریم‌ها را که در دولت گذشته اعمال شد، سبب از دست رفتن مشتریان نفت ایران دانست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گفت: در دولت یازدهم با راهبری رئیس جمهوری و همکاری وزیران نفت و امور خارجه اقدام‌های مطلوبی برای احیای بازار نفت شکل گرفت و دولت موفق شد سطح صادرات نفت را به میزان پیش از تحریم‌ها نزدیک کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: این برنامه از اقدام های مطلوب رئیس جمهوری و وزیران نفت و خارجه تلقی می شود. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احیای سهم ایران در بازارهای جهانی نفت خام می تواند پیامدهای مثبت سیاسی برای ایران داشته باشد، گفت: به طور حتم همین طور است، زیرا حضور فعال در مجامع بین المللی و اقتصاد جهانی و تامین نیازهای داخلی در تحقق اهداف سیاسی اثرگذار است.

صادرات نفت خام ایران پس از اجرایی شدن برجام به بیش از 2 میلیون بشکه در روز رسیده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین درباره آتش سوزی‌های اخیر در صنایع پتروشیمی و خبری درباره این که کمیسیون یادشده قرار است گزارشی از نهادهای مسئول بگیرد، گفت: کمیسیون انرژی با همکاری وزارت نفت نشست های را درباره این موضوع برگزار کرد اما به تازگی فرضیه خرابکاری در سیستم رایانه ای مطرح شده است، از این رو سازمان انرژی اتمی اعلام کرده است می تواند در این زمینه به پتروشیمی کمک کند.

کد خبر 269752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =