شرایط بازار نفت بحرانی‎تر شده است

وزیر انرژی الجزایر در آستانه اجلاس این هفته مجمع بین‎المللی انرژی اعلام کرد که اکنون شرایط بازار نفت بحرانی‎تر از نشست پیشین اوپک در ماه ژوئن است.

به گزارش شبکه بلومبرگ، نورالدین بوطرفه، وزیر انرژی الجزایر، در آستانه برگزاری نشست مجمع بین‎المللی انرژی در هفته جاری اعلام کرد شرایط کنونی بازار نفت نسبت به زمان برگزاری نشست پیشین سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) «بسیار بحرانی‎تر» شده است و اعضای این سازمان باید با روش‎هایی همچون تثبیت و یا کاهش عرضه نفت، راهکاری برای تثبیت بازار بیابند.

وی همچنین اعلام کرد عربستان که بزرگترین تولیدکننده نفت عضو اوپک به شمار می‎آید، آمادگی دارد که بیشترین تلاش را برای تضمین کامیابی داشته باشد و برای محدود کردن و یا کاهش تولید نفت خود آماده است.

به گفته وزیر انرژی الجزایر، این کشور انتظار دارد که اوپک مجموع تولید روزانه خود را یک میلیون بشکه کاهش دهد.

بوطرفه گفت: وضع بازار نسبت به نشست پیشین اوپک در ماه ژوئن بدتر شده؛ پس لازم است بررسی شود در کوتاه مدت، برای یافتن راه حل این وضع نامطلوب برای همه اعضای اوپک، چه تدابیری می‎توانند اتخاذ شوند.

وی اعلام کرد که سطح مطلوب قیمت نفت برای الجزایر، 50 تا 60 دلار برای هر بشکه است.

به گفته برخی منابع، ایران و عربستان پس از دو روز گفت‌و‌گو در وین نتوانستند درباره برای یافتن سازکار تثبیت بازار به توافق برسند و عربستان انتظار ندارد درباره عرضه نفت در نشست الجزایر، تصمیمی رسمی اتخاذ شود.

منابع یاد شده، اعلام کردند مهمترین تفاوت نشست پیشین تولیدکنندگان نفت در ماه آوریل سال جاری میلادی در دوحه قطر و نشست مشورتی اوپک در این هفته در الجزایر، این است که در نشست این هفته ایران نیز حضور خواهد داشت. با این همه، ایران بیشتر در پی پس گرفتن سهم خود از بازار نفت است.

بوطرفه اعلام کرد نشست مشورتی این هفته اعضای اوپک در الجزیره، پایتخت الجزایر، جنبه غیر رسمی دارد اما می‎تواند زمینه ساز یک نشست فوق العاده اوپک شود که در آن یک تصمیم رسمی گرفته خواهد شد.

نشست عادی اوپک نوامبر امسال در وین، پایتخت اتریش، برگزار می شود.

کد خبر 269758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =