واردات 60 قلم کالای صنعت نفت ممنوع شد

واردات 60 قلم کالای صنعت نفت با همکاری وزارتخانه های نفت و صنعت، معدن و تجارت ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار شانا، رامین قلمبر دزفولی، مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران، امروز (یکشنبه، چهارم مهرماه) در همایش «تشکیل کمیته های مرجع تعیین استانداردهای ١٠ گروه کالایی ساخت داخل» که در سالن شهید رجایی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، گفت: پارسال هماهنگی و همکاری بسیار خوبی میان وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره اقلامی که داخلی سازی شده و از داخل خریداری می شوند انجام شد.
 
مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران افزود: در قالب این هماهنگی، فهرست 94 قلم کالا به وزارت صنایع اعلام و پس از برگزاری جلسه های کارشناسی، سرانجام 60 قلم کالا تایید و واردات آن ممنوع شد.
 
وی ادامه داد: واردات اقلام جدید نیز امسال با همکاری و مساعدت معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری و وزارت صنعت ممنوع می شود.
 
قلمبر دزفولی با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی نفت ایران در حوزه داخلی سازی اقلام گفت: هم اکنون در این شرکت 100 قلم کالای اصلی وجود دارد که بیش از 70 درصد آن داخلی سازی شده است. 
 
به گفته وی، تعدادی از این اقلام با مهندسی معکوس ساخته شده بود و این در حالی است که این کالاها در فهرست 10 گروه کالایی نیز برای انتقال فناوری روز دنیا قرار گرفته اند.
 
مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: داخلی سازی این اقلام از سال 1379 آغاز و هم اکنون در ساخت بسیاری از تجهیزات صنعت نفت به خارج کشور وابستگی نداریم.
کد خبر 269762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =