ارائه آمار غیر واقعی به مردم خیانت ملی است

رئیس جمهوری گفت: آمار، امانت و پایه اصلی برنامه ریزی کشور است، ارائه غیر واقعی آن به مردم گناهی بزرگ و خیانت ملی است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، ششم مهرماه) در دیدار دست اندرکاران اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن، با اشاره به این که طبق قانون، مسئول اعلام آمار، مرکز آمار ایران است، گفت: بیان واقعیت‌ها به مردم زمینه ساز حمایت آنها از برنامه های ملی است.

رئیس جمهوری مبنای حرکت دولت تدبیر و امید را عقلانیت، خرد جمعی و تدبیر ذکر کرد و افزود: عقلانیت و خرد جمعی به ما می‌گوید که برای برنامه ریزی، اطلاعات لازم اولیه مورد نیاز است که برای این منظور نیز مرکز آمار اهمیت فوق العاده‌ای دارد.

وی با اشاره به سرعت و دقت اعلام نرخ تورم و رشد در پایان هر ماه توسط مرکز آمار تصریح کرد: مسئولین کشور باید بدانند همانگونه که برای دریافت حقوق اول ماه منتظرند، برای دریافت آمار و اطلاعات نیز منتظر باشند تا در تصمیم سازی و تصمیم گیری‌های خود از آن به خوبی بهره گیرند.

روحانی عنوان کرد: آمار دقیق، روند کار و رشد را در مسائل اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی کشور به اطلاع می‌رساند، بنابراین بسیار مهم است که با آمار سخن بگوییم و عمل کنیم.

رئیس جمهوری تاکید کرد: نباید این احساس به‌وجود آید که از این آمار سو استفاده خواهد شد، بلکه این سرشماری و آمار و اطلاعات، پایه‌ای است تا برای آینده کشور درست برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: دولت تدبیر و امید برای برنامه ریزی در کشور اهمیت ویژه‌ای قائل است، اخیرا سازمان برنامه و بودجه احیا شد تا برای برنامه ریزی و بودجه ریزی از متخصصین به نحو احسن استفاده شود.

روحانی با اشاره به این که سال 1395، سال حرکت رو به جلو و رونق اقتصادی است، تصریح کرد: آمار و اطلاعات در استان‌ها و کل کشور نیز شاهد همین امر است و بسیار ضروری است که افزایش و توقف نرخ  رشد اقتصادی را به اطلاع مردم برسانیم.

رئیس جمهوری عنوان کرد: همه تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های کلان کشور بر مبنای داده‌هایی است که در اختیار مسئولان قرار می‌گیرد، اگر این آمار و اطلاعات دقیق نباشد در مسیر و نحوه حرکت دچار اشتباه می‌شویم.

وی افزود: کشور باید طبق چشم‌انداز و خواست مردم به پیش برود تا در مسیر کشورهای پیشرفته و صنعتی قرار گیریم، البته اگر با وحدت همه تلاش و توان خود را به کار بگیریم، فاصله زیاد نخواهد بود.

روحانی گفت: در سال‌های گذشته بیش از یک و حتی 2 سال طول می‌کشید تا نتیجه سرشماری مشخص شود، اما هم اکنون اعلام نتیجه سرشماری سال 1395 بعد از 3 ماه، نشانگر پیشرفت خوبی در کشور است.

کد خبر 269901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =