روند رو به رشد صادرات محصولات پتروشیمی ادامه می یابد

با تداوم تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی، صادرات محصولات این مجتمع ها در نیمه دوم امسال افزایش می یابد.

به گزارش شانا، حسن خسروجردی، کارشناس انرژی و رئیس سابق اتحادیه فرآورده‎های نفت، گاز و پتروشیمی با بیان این مطلب اظهار کرد: به دلیل تامین مناسب خوراک در نیمه نخست سال، شاهد افزایش صادرات بوده ایم که می‎تواند نوید بخش سالی خوب در صنعت پتروشیمی کشورمان باشد.

خسروجردی افزود: در نیمه دوم سال نیز اگر خوراک پتروشیمی‎ها به طور کامل تامین شود، وضعیت صادرات در صنعت پتروشیمی بهتر از 6 ماه اول امسال خواهد شد.

وی با بیان این‎که برخی از پتروشیمی‎ها در  زمینه صادرات رقابت‎های ناهماهنگی دارند، ادامه داد: در حقیقت اختیار دست مشتری افتاده است. این مشکل باید حل شود، زیرا این ناهماهنگی به نفع صنعت پتروشیمی نیست و با برنامه‎ریزی و تعامل میان شرکت‎ها بهتر است قیمت‎های صادراتی در صنعت پتروشیمی هماهنگ‎تر شود.

 رئیس سابق اتحادیه فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی خاطرنشان کرد: دولت باید در هماهنگ کردن قیمت‎ها در صنعت پتروشیمی کمک کند.

به گفته وی، در واقع در قیمت گذاری فرمولی تعیین شود که اگر کسی از آن قیمت تخلف کرد، جریمه به طور نسبی سنگینی در نظر گرفته شود، ضمن این که باید بر این نکته تاکید کرد که وحدت تصمیم گیری در پتروشیمی ها بسیار حائز اهمیت است.

خسروجردی با بیان این که در حال حاضر بازارهای بین المللی وضعیت خوبی ندارند، عنوان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان، صنایع هنوز با رکود مواجه هستند و  وقتی بازار بین المللی در رکود باشد صنعت پتروشیمی هم در صادرات دچار مشکل می‎شود، زیرا بازارها به راحتی در دسترس نیستند.

وی تصریح کرد: محصولات پتروشیمی ایران می توانند جایگاه واقعی خود را دربازارهای خارجی بازیابند و در این مسیر همکاری میان تمام متولیان امر می تواند راهگشا باشد.

کد خبر 270073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =