کارگروه ممیزی HSE در پارس جنوبی تشکیل شد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از شکل‎گیری کارگروهی ایمنی محور با هدف تسریع در روند پیگیری و رصد مسائل اچ اس یی در فازهای در حال توسعه پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش شانا، محمد مشکین فام در «همایش روز ملی ایمنی و آتش نشانی» که دیروز (چهارشنبه، هفتم مهرماه) در پارس جنوبی برگزار شد، ضمن تبریک روز ملی ایمنی و آتش نشانی و قدردانی از تلاش تیم‎های اچ اس یی مستقر در منطقه پارس جنوبی گفت: رعایت استانداردهای ایمنی در بخشهای گوناگون توسعه و عملیات، به ویژه در حوزه اجرا، در اولویتهای کاری شرکت نفت و گاز پارس قرار دارد.

وی افزود: کار در صنعت نفت و گاز توام با ریسک، خطرات و حوادث احتمالی برای کارکنان و تاسیسات است و بروز حوادث، موجب اختلال در بخشهای کارفرمایی و پیمانکاری شده و توقف در روند توسعه و تولید را به دنبال خواهد داشت.

مشکین فام ادامه داد: تسریع در راهاندازی طرحهای درحال توسعه نباید موجب افزایش خطرپذیری و ایجاد تهدید در حوزه ایمنی شود.

به گفته وی، ورود گاز به پالایشگاهها مستلزم تهیه دستورعمل PSSR توسط تیمهای اچ اس یی پیمانکاران و کنترل و ارزیابی دقیق تمامی بخشهای مرتبط با ورود گاز و تایید آن از سوی بخش اچ اس یی کارفرماست.

در پایان این همایش، حمیدرضا مسعودی، مجری طرح توسعه فاز ١٩ و شرکت پتروپارس پیمانکار این طرح درحال توسعه، به دلیل رعایت دقیق استانداردهای ایمنی و انجام کار بدون حادثه به عنوان «فاز برتر» در حوزه اچ اس یی معرفی شده و لوح تقدیر دریافت کردند.

 

 

کد خبر 270085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =