سیستم مدیریت ایمنی و فرایند در پارس جنوبی ایجاد می شود

سیستم مدیریت ایمنی و فرایند در بخش عملیات تولید شرکت نفت و گاز پارس ایجاد و راه اندازی می شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، فرخ علیخانی، سرپرست معاونت عملیات تولید و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس در «همایش روز ملی ایمنی و آتش نشانی» که دیروز (چهارشنبه، هفتم مهرماه) در پارس جنوبی برگزار شد، بر اهمیت اجرای اصول ایمنی در بخش تولید تاکید کرد.

وی با اشاره به تفاوت اساسی میان اجرای اصول ایمنی در حوزه توسعه و تولید گفت: در حین فعالیت‌های توسعهای به دلیل وجود نداشتن منابع گازی، خطرات با دامنه کمتری در مقایسه با وضعیت تولید با وجود هیدروکربور در تاسیسات ایجاد خواهد شد.

جانشین مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه درحال حاضر تامین ٦٢ درصد گاز کشور در تعهد این شرکت قرار داد، خاطرنشان کرد: رعایت دقیق ایمنی فرایندی (Process Safety) با ایمنی عمومی از الزامات کاری بخش عملیات تولید با مشارکت اچ اس یی و در راستای صیانت از تولید گاز از میدان مشترک است.

علیخانی تولید ایمن و پایدار را وظیفه مهم مدیریت عملیات تولید دانست و ادامه داد: با همکاری بخش اچ اس یی تمامی مولفه های اثرگذار بر تولید ایمن و پایدار شناسایی و کنترل می شود.

وی از تشکیل و پیاده سازی سیستم PSM، ‏(Process Safety Management) « سیستم مدیریت ایمنی و فرایند»  به منظور شناسایی و کنترل عوامل آسیب زا از جمله مدیریت نشتی تاسیسات فراساحل و خطوط لوله خبر داد و گفت: با استفاده از این نقشه راه، گام‎های موثری در تحقق شعار تولید پایدار و ایمن برداشته خواهد شد.

 

 

کد خبر 270086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =