ایمنی، محوری ترین اصل سند چشم انداز توسعه پارس جنوبی است

رئیس اچ اس یی شرکت نفت و گاز پارس، ایمنی را محوری ترین اصل سند چشم انداز توسعه پارس جنوبی اعلام کرد و گفت: سند راهبردی اچ اس یی این شرکت تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، مظاهر انصاری در همایش «روز ملی ایمنی و آتش نشانی» که دیروز (چهارشنبه، هفتم مهرماه) در پارس جنوبی برگزار شد٬ بر رعایت الزامات اچ اس یی در سند چشم انداز توسعه شرکت تاکید کرد و افزود: با توجه به این که اصول و موارد ایمنی در نقشه راهبردی شرکت بر مبنای چارچوب های فرایندی پیاده سازی می شود، اجرای آن از سوی بخش های مختلف الزامی خواهد بود.  

انصاری با اشاره به تدوین سند راهبردی اچ اس یی شرکت نفت و گاز پارس براساس افق ١٤٠٤ تصریح کرد: این سند حاوی برنامه جامع زمان بندی شامل مراحل آغازین، مسیر حرکت و نقطه پایان است که علاوه بر ابلاغ آن به پیمانکاران طرح های در حال توسعه، به عنوان یکی از اسناد معتبر و قابل اتکا در شرکت ملی نفت ایران مورد استفاده و ارجاع قرار می گیرد.

وی با بیان این که بزرگ ترین حوزه صنعت نفت و گاز کشور و بیشترین حجم نیروی انسانی فعال در منطقه پارس جنوبی استقرار یافته است٬ افزود: ظرفیت های موجود در این منطقه بر ضرورت توجه هرچه بیشتر در حوزه های ایمنی، بهداشت و محیط زیست افزوده و نیازمند اجرایی شدن صحیح و اصولی اسناد تدوین شده در راستای دستیابی به توسعه پایدار است

رئیس اچ اس یی شرکت نفت و گاز پارس کنترل دقیق و مرحله ای طرح های فراساحل و خشکی فازهای در حال توسعه را از برنامه های اصلی تیم های اچ اس یی حوزه کارفرما و پیمانکاران برشمرد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای دستورعمل های ایمنی راه اندازی (PSSR)٬ گفت: خوشبختانه هم اکنون همسو با پیاده سازی این دستورعمل ها، علاوه بر بازدید های مستمر از طرح های فراساحل، در تمامی جلسات مشترک پالایشگاهی، موارد ایمنی به عنوان اولویت کاری، در ابتدای جلسات بازدید و در پیگیری طرح ها ارزیابی می شوند.

انصاری با قدردانی از تلاش نیروهای آتش نشان و آمادگی شبانه روزی آنها برای اطفا حریق های احتمالی، تصریح کرد: در گذشته ایمنی صرفا با مقوله آتش نشانی شناخته می شد، درحالی که امروزه اچ اس یی با ورود به تمامی حوزه ها، از جمله مراحل طراحی و اجرا، دستور عمل های مربوط به ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند را مدنظر قرار می دهد.

 

 

کد خبر 270091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =