وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی فردا به تهران می‎آید

یک هیئت بزرگ تجاری و اقتصادی مالزی روز جمعه به سرپرستی وزیر صنعت و تجارت خارجی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی مالزی و ایران برای مذاکره با مقام‎های ایران و گسترش همکاری‎های دو جانبه عازم تهران می شود.

به گزارش ایرنا، مصطفی محمد قرار است در تهران با مقام‎های بلندپایه ایران از جمله محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس طرف ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی مالزی و ایران دیدار و راه‎های توسعه همکاری‎ها و استفاده از همه ظرفیت‎های دو کشور در این مسیر را بررسی کند.

همزمان با سفر وزیر صنعت و تجارت خارجی که چند مقام مالزیایی نیز وی را در تهران همراهی می کنند همایشی روز شنبه (یکم آبان‎ماه) در اتاق بازرگانی ایران برگزار و ضرورت توسعه روابط بازرگانی و همکاری‎های اقتصادی میان بخش‎های خصـوصی ایران و مالزی و بهره برداری از ظرفیت‎های موجود بررسی می شود.

قهوه، چای و کاکائو، سازه و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، ساخت کشتی و سکوهای نفت و گاز، خدمات مهندسی، سیستم‎های کنترل تولید برق و کابل برق و شبکه‎های هوشمند، صنعت نفت و گاز دریایی، سامانه‌های جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات و پشتیبانی و نگهداری سیستم‎ها، انرژی‎های تجدیدپذیر، محصولات لبنی، صنایع و سیستم‎های اتوماسیون، نوشابه‎های گیاهی انرژی زا، نفت و گاز و خرید و فروش اینترنتی از محورهایی است که در این نشست برای توسعه روابط ایران و مالزی مطرح می شود.

وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی را در این سفر سه روزه مقام های بیش از 15 شرکت تجاری این کشور در زمینه های انرژی، فناوری اطلاعات، تجهیزات، مواد اولیه و پالم همراهی می کنند.

مصطفی محمد هفته گذشته در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در کوالالامپور، تاکید کرد ایران جایگاه و ظرفیت بسیار بالایی در بخش های مختلف اقتصادی، بازرگانی و گردشگری دارد و با توافق برجام موقعیت همکاری ها دو جانبه وارد مرحله تازه ای شده است.

وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی، گفت در سفرش به ایران به همراه نمایندگان شرکت‎های مهم بخش خصوصی، آمادگی لازم برای همکاری‎های مشترک از جمله سرمایه گذاری مشترک که از اهداف این سفر است، وجود دارد.

ایران و مالزی امیدوارند چارچوب لازم برای برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور فراهم و زمان دقیق اجلاس تعیین شود.

توافق اولیه برای برگزاری هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برای اوایل سال 2017 میلادی در تهران انجام شده است.

کد خبر 271320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =