آلمان و ایران در حوزه محیط زیست همکاری می کنند

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست گفت: دولت آلمان در 15 محور مدیریت پسماندها و کاهش آلاینده ها در حوزه محیط زیست با ایران همکاری می کند.

به گزاش شانا، معصومه ابتکار روز پنجشنبه (29 مهرماه) در بدو ورود به زنجان در جمع خبرنگاران گفت: دیپلماسی زیست محیطی از محورهای فعالیت این سازمان در دولت یازدهم بوده است. 

وی یادآورشد: این سازمان در تلاش است تا در همه حوزه های محیط زیست به تبادل تجربه‎ها و افزایش توان علمی و اجرایی با کشورهای مختلف بپردازد. 

ابتکار آخرین تعامل انجام شده با کشورهای خارجی را مربوط به آلمان خواند و اظهار کرد: بخش خصوصی این کشور بسیار علاقه‎مند به سرمایه گذاری و حضور در حوزه های مرتبط با محیط زیست ایران همچون انرژی‎های نو، مسائل مربوط با پسماند و بهبود فرآیندهای صنعتی است. 

رئیس سازمان محیط زیست گفت: افزون بر بخش خصوصی، بخش دولتی آلمان طی تفاهمنامه ای که امضا شد علاقه‎مندی خود به همکاری در بخش های مختلف فنی، آموزشی و پژوهشی را حول 15 محور از جمله کمک به صنایع ایران برای کاهش مصرف انرژی، کاهش گازهای گلخانه ای و آلودگی های هوا، پسماندهای صنعتی و کمک به شهرک‎های صنعتی اعلام کرد. 

وی یادآور شد: همکاری برای حفظ تنوع زیستی و حیات وحش از دیگر بخش‎های این تفاهمنامه به شمار می رود.

ابتکار، برگزاری دوره های آموزشی و اقدام مشترک با همکاری کشورهای مختلف را از جمله برنامه‎های دیپلماسی زیست محیطی ایران برشمرد و این موضوع را دارای اهمیتی قابل توجه در دولت یازدهم عنوان کرد. 

رئیس سازمان محیط زیست به تاثیر برجام بر افزایش تعاملات زیست محیطی بین المللی ایران با دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: برجام یک فرصت استثنایی برای ورود ایران به منظور تعامل با کشورهای گوناگون بود و زمینه های مختلفی را برای بهبود و ارتقای شاخص‎های محیط زیست به‎ویژه برای بخش خصوصی در این حوزه فراهم کرد. 

ابتکار به انتشار نخستین بخش از نتایج تعاملات بین المللی زیست محیطی طی هفته گذشته اشاره کرد و از برگزاری 56 دوره آموزشی بین المللی برای 450 نفر از نیروهای این سازمان در داخل و خارج از کشور خبر داد. 

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست روز پنجشنبه برای نشست با اقشار مختلف مردم استان و گفت‎و‎گو در باره مسائل زیست محیطی، بازدید از دشت آهوان سهرین، شرکت در جلسه شورای اداری و دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان به این استان سفر کرده است. 
کد خبر 271327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =