وزارت نفت در اجرای پروژه‎های محیط زیستی خوزستان پیشتاز است

مدیر نظارت بر پروژه های عمرانی وزارت نفت گفت: هیچ یک از دستگاه‎های اجرایی به اندازه وزارت نفت به مسئله حل مسائل زیست محیطی در استان خوزستان توجه نداشته اند.

به گزارش شانا، محسن امیریان گفت: به منظور پیشبرد بهتر کارها، امور اجرایی از وزارت نفت به ادارهای کل تخصصی هر حوزه واگذار شده است و وزارت نفت تنها تامین اعتبار پروژه ها را بر عهده دارد.

 

وی ادامه داد: در برخی پروژه ها، تعهدهای وزارت نفت اجرا شده اما با وجود اعلام امادگی برای همکاری و تامین اعتبار بیشتر، به دلیل لزوم استمرار آن برای کمک به تامین امنیت زیستی، متاسفانه استقبالی از سوی ادارات تخصصی استانی نشده است.

 

مدیر نظارت بر پروژه های عمرانی وزارت نفت افزود: هم اکنون بیشترین پروژه‎های زیست محیطی که وزارت نفت مسئولیت تامین اعتبار آنها را در استان خوزستان بر عهده دارد، در اختیار اداره کل منابع طبیعی است.

 

وی پروژه تثبیت شن های روان را یکی از مهمترین پروژ ها اعلام کرد و گفت: تعهد وزارت نفت برای امسال این پروژه 30 میلیارد تومان بوده که این میزان تامین شده است و علی رغم اعلام آماگی وزارت نفت برای افزایش تا مبلغ 55 میلیارد تومانی پروژه، تا کنون استقبالی از سوی سازمان جنگل‎ها، اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان و دستگاه های متناظر آن صورت نگرفته است.

 

امیریان، با اشاره به ای نکه انجام عملیات مالچ پاشی جهت تثبیت شن های روان در بازه زمانی محدودی پس از نخستین بارش های پاییزی باید انجام شود،گفت: از دست دادن این فرصت به معنی از دست رفتن اعتبار پروژه و تشدید آلودگی های زیست محیطی در یک سال آینده است.

 

به گزارش شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب، مدیر نظارت بر پروژه های عمرانی وزارت نفت با اشاره به این که تعهد وزارت نفت تامین منابع اعتباری جهت مالچ پاشی 5 هزار هکتار از کانون های بحرانی شن های روان در حاشیه تاسیسات تا مناطق مزری کشور بوده است ، اعلام کرد: امسال این تعهدها به پایان رسیده  اما هدف ما که مهار شن‏‎های روان است، همچنان پابرجاست و در صورت استقبال و همکاری اداره کل منابع طبیعی استان، وزارت نفت  آمادگی کامل برای تامین اعتبار به منظور افزایش سطح اجرای پروژه را دارد.

 

وی از اجرای پروژه نهال کاری و آبیای 9 هزار هکتار از بیابان های استان خبر داد و گفت: تا کنون حدود 8 هزار هکتار انجام شده است در صورت همکاری اداره کل منابع طبیعی، که تا پایان سال این پروژه نیز به پایان می رسد.

 

کد خبر 271346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =