صنعت پتروشیمی ایران پذیرای فناوری شرکت‎های اروپایی می شود

شرکت های بزرگ اروپایی بر آمادگی و مشارکت برای انتقال فناوری‎های روز جهان به طرح‎ها و مجتمع های پتروشیمی ایران تاکید کردند.

به گزارش شانا، مدیران ارشد چند شرکت بزرگ فعال در صنعت پتروشیمی دیروز (جمعه، 30 مهرماه) در حاشیه برگزاری نمایشگاه لاستیک و پلاستیک K دوسلدورف با مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نیز مدیران ارشد صنعت پتروشیمی ایران دیدار  و گفتگو کردند.

در این دیدارها زمینه های همکاری مشترک با هدف مشارکت و سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران و نیز توسعه و انتقال فناوری های جدید مورد بررسی قرار گرفت.

مدیران ارشد شرکت ایرلکویید در زمینه تبدیل متانول به پروپیلن و همکاری در ساخت کلیه واحدهای گازهای صنعتی و سرمایه گذاری دیدگاه‎ها و برنامه‎های خود را ابراز داشتند و نمایندگان شرکت توتال نیز در دیدار با مدیران صنعت پتروشیمی ایران برای تولید انواع پلی اتیلن در گریدهای جدید بر اساس فناوری های های جدید و همچنین تمایل به مشارکت برای سرمایه گذاری در طرح های جدید پتروشیمی آمادگی خود را اعلام کردند.

همچنین در حاشیه برگزاری سومین روز از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک دوسلدورف، مقام‌های شرکت UOP در زمینه برگزاری روز فناوری در ایران و در مورد تولید پروپیلن و همکاری و ارایه تکنولوژی در زمینه MTO و تبدیل متانول به الفین‎ها با نمایندگان صنعت پتروشیمی ایران مذاکره کردند.

در این دیدار همچنین درباره نحوه استفاده از فناوری PDH و استفاده از پروپان در تولید پروپیلن رایزنی های مطلوبی انجام شد.

مطابق اعلام شرکت ملی صنایع پتروشیمی، این شرکت امسال با هدف حضور یکپارچه و هماهنگ به صورت پاویون به همراه شرکت بازرگانی پتروشیمی و مجتمع های پتروشیمی جم، امیرکبیر غدیر و آبادان در نمایشگاه لاستیک و پلاستیک «K» دوسلدورف آلمان حضور دارد.

نمایشگاه لاستیک و پلاستیک «K» دوسلدورف آلمان، بزرگترین نمایشگاه لاستیک و پلاستیک در جهان به شمار می آید که از دیروز (چهارشنبه، ٢٨ مهرماه) آغاز بکار کرد و چهارشنبه هفته آینده (پنجم آبان‎ماه) به کار خود پایان می دهد.

در این نمایشگاه، بزرگان صنعت پتروشیمی جهان حضور دارند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی امسال با هدف حضور یکپارچه و هماهنگ به صورت پاویون به همراه شرکت بازرگانی پتروشیمی و مجتمع‌های پتروشیمی جم، امیرکبیر، غدیر و آبادان در این نمایشگاه حضور دارد.

کد خبر 271421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =