افزایش توان نفتی ایران با تدبیر دولت محقق شد

افزایش صادرات نفت و میعانات گازی به رقم کنونی، در پرتو احیای تعامل ایران با سایر کشورها محقق شد که نتیجه عملکرد شایسته دولت است.

محمد دامادی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار شانا با اشاره به تامین بخشی از درآمدهای بودجه سالانه کل کشور از محل صادرات نفت و میعانات گازی گفت: با توجه به وابستگی بودجه کشور به نفت، فروش آن بر بخش درآمدی اثر مستقیم می گذارد.

عضو کمیسیون عمران افزود: در سال‌های اخیر صادرات نفت ایران به علت اعمال تحریم ها کاهش یافت. از این رو، برای برگشت و احیای سهم ایران در بازار جهانی لازم بود روابط مطلوبی با سایر کشور داشته باشیم که دولت در این زمینه با حفظ ارزش های نظام حرکت و موفق عمل کرد.

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: افزایش صادرات نفت و میعانات گازی به رقم کنونی در پرتو احیای تعامل با سایر کشور ها محقق شد که از فعالیت های شایسته دولت است و مجلس از هر برنامه پسندیده حمایت و قدردانی می کند.

بخشی از  منابع درآمدی بودجه کل کشور از محل فروش نفت تامین می شود که این رقم هم اکنون از 30 درصد کمتر شده است. دولت و مجلس می‌کوشند میزان وابستگی بودجه به نفت کاهش یابد.

سید محسن قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، پیشتر در گفتگو با شانا، مجموع صادرات نفت و میعانات گازی ایران را در ماه ژوئیه دو میلیون و ٧٤٠ هزار بشکه در روز اعلام کرده بود. سهم میعانات گازی از این مقدار ٦٠٠ هزار بشکه در روز است.

 

کد خبر 271517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =