ایران و آلمان 6 سند همکاری در حوزه حمل و نقل امضا کردند

وزرای حمل و نقل ایران و آلمان، امروز درباره ارتقای همکاری‌های دریایی، جاده‌ای و راه‌آهن، 6 سند همکاری را امضا کردند که بر اساس آن روابط حمل و نقلی دو کشور وارد مسیر جدیدی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وزرای حمل و نقل ایران و آلمان، امروز (یکشنبه دوم آبان ماه) با هدف ارتقای همکاری‌های دریایی، جاده‌ای و ریلی، 6 سند همکاری امضا کردند.

در نشست مشترک وزرای حمل و نقل ایران و آلمان، 6 سند همکاری به امضای مشترک دوکشور رسید که به شرح زیر است:

سند اول با موضوع یادداشت تفاهم همکاری‌های جامع حمل و نقل بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت حمل و نقل آلمان و سند دوم بیانیه مشترک همکاری در زمینه بنادر و دریانوردی میان وزرای دو کشور امضا شد.

همچنین سند سوم یادداشت تفاهم همکاری‌های آموزشی میان وزارت راه و شهرسازی و شرکت زیمنس بود که به امضای مهرداد تقی زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و مدیرعامل بخش حمل و نقل زیمنس در ایران، رسید.

سند چهارم نیز یادداشت تفاهم همکاری میان شرکت راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت تالس در زمینه محور پر سرعت تهران - قم - اصفهان بود که به امضای یزدانی، معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن ایران و مدیرعامل شرکت تالس رسید.

سند پنجم چارچوب همکاری میان شرکت راه‌آهن و شرکت زیمنس در زمینه سیگنالینگ محور اصفهان - شیراز و محور کرمان زاهدان بود که به امضای یزدانی، معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن ایران و هماهنگ کننده بخش حمل و نقل زیمنس در ایران رسید.

سند پایانی نیز تفاهم میان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت زیمنس در زمینه ارتقای سرعت محور تهران - تبریز بود که به امضای یزدانی، معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن ایران و هماهنگ کننده بخش حمل و نقل زیمنس در ایران رسید.

کد خبر 271535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =