ضرورت توجه به سرمایه‎گذاری در طرح‎های توسعه‎ای نفت در برنامه ششم

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی گفت: باید در برنامه ششم توسعه کشور به موضوع سرمایه گذاری در صنعت نفت به‎ویژه برای بخش بالادستی توجه کافی شود.

عبدالحمید خدری در گفتگو با خبرنگار شانا درباره سند برنامه ششم توسعه کشور که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، اظهار کرد: بخش انرژی نیازمندی‎های فراوان و ضروری دارد که در اسناد بلندمدت و میان مدت باید به آنها پرداخته شود.

عضو کمیسیون انرژی افزود: یکی از موارد با اهمیت برای برنامه ششم، موضوع گسترش اکتشاف نفت و گاز به عنوان پشتوانه تولید نفت و گاز در کشور است. از این رو، باید با شرکت های داخلی و خارجی معتبر قراردادهای لازم امضا شود. 

وی گفت: فعالیت‎های حوزه بالادستی نفت و گاز ریسک بالایی دارد، از این رو، یکی از مولفه های که این خطرپذیری را کاهش می دهد برخورداری از فناوری و دانش است بنابراین، توسعه روابط با شرکت‎های خارجی معتبر با سازوکار مشخص برای کشور سودمند خواهد بود. 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی افزود: هم اکنون بخش زیادی از کشور ظرفیت فعالیت‎های اکتشافی برای مواد هیدروکربوری را دارد. بنابراین، لازم است به موضوع اکتشاف نفت و گاز در برنامه ششم توسعه توجه کافی شود.

 

 

کد خبر 271624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =