صنعت نفت در برنامه ششم توسعه به سرمایه گذاری موثر نیاز دارد

نماینده مجلس دهم گفت: پیش بینی سرمایه گذاری مناسب در برنامه ششم توسعه کشور برای حوزه نفت و انرژی ضروری است.

همایون یوسفی در گفت‎و‎گو با خبرنگار شانا با اشاره به بررسی لایحه برنامه ششم توسعه کشور در مجلس اظهار کرد: یکی از حوزه های مهم زیرساخت بخش انرژی، صنایع نفت و گاز است و از مزیت‎های اقتصادی ایران به شمار می آید، از این رو، منطق ایجاب می کند از ظرفیت های اقتصادی کشور به نفع مردم و جامعه به شکل مطلوب استفاده کرد.

این نماینده مجلس دهم افزود: بخش بالادستی صنعت نفت و تکمیل زنجیره ارزش به عنوان بخش پایین دستی یا تکمیلی از حوزه های تاثیر گذار بر اقتصاد کشور است. 

وی گفت: نیاز به سرمایه گذاری در بخش انرژی باید به شکل شفاف و کامل در برنامه های توسعه پیش بینی شود تا برنامه‎های کوتاه مدت مانند بودجه سالانه بر مبنای آنها تدوین شود. بنابراین، اهمیت تدوین این موارد در برنامه های توسعه زیاد است.

این نماینده مجلس دهم افزود: افزایش تولید نفت و گاز در راستای اهداف سند چشم انداز در گرو تدوین اثربخش برنامه‎های توسعه است. بنابراین، یکی از اهدف سند چشم انداز مباحث نفت و انرژی است که باید در برنامه‎های میان مدت به خوبی تنظیم شود. 

بیژن زنگنه، صبح روز (یکشنبه، دوم آبان‌ماه) در «همایش بررسی الزام‎های و چالش‌های قراردادهای مشارکت و ابزارهای مالی سرمایه‌گذاری در صنعت نفت» با اشاره به این که نفت بدون تردید موتور محرکه سرمایه گذاری و توسعه در کشور است، افزود: در برنامه ششم، صنعت نفت به ٢٠٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد که سهم بخش بالادستی حدود ١٣٠ میلیارد دلار است.

کد خبر 271692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =