جذب سرمایه‎های خارجی به پیشبرد اهداف توسعه ای نفت کمک می کند

نماینده مجلس دهم گفت: برای توسعه پروژه‎های صنعت نفت و تحقق رشد اقتصادی هشت درصد باید از ظرفیت‎ها، فناوری و سرمایه‏‏‎های خارجی بهره گرفت.

شکور پور حسین در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به پیامدهای منفی اقتصاد تک محصولی افزود: نفت و درآمدهای حاصل از آن در کشورهایی مانند ایران باید به منظور زمینه‎سازی توسعه طرح‌های کلان اقتصادی به‎کار گرفته شود.

وی افزود: برخی کشورها که از منابع نفت و گاز برخوردار نبودند و روند توسعه را با ایران آغاز کردند اکنون به نسبت وضع مطلوب تری دارند، در حالی که ایران به دلیل بهره مندی از مولفه‎های توسعه مانند منابع انرژی و نیروی انسانی می تواند در شرایط بهتری قرار گیرد.

این نماینده مجلس دهم گفت: در دیدار و گفت‎و‎گو با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری بیان شد که منابع دولت برای سرمایه گذاری با محدودیت روبروست، از این رو، در حوزه جذب سرمایه خارجی باید فعالتر اقدام کرد.

وی افزود: من بر این اعتقاد هستم که برای توسعه طرح‎های کلان اقتصادی و تحقق رشد اقتصادی هشت درصد باید از منابع خارجی بهر گرفت.

این نماینده مجلس گفت: باید بودجه جاری را از درآمدهای نفتی جدا کرد زیرا در دولت گذشته درآمد نفتی فراوانی عاید کشور شد اما اکنون آثار و پیامدهای درآمدهای فراوان مشاهده نمی شود. 

 

کد خبر 271711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =