زمینه همکاری‎های ایران و فنلاند در صنعت نفت بررسی شد

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت ایران و معاون وزیر توسعه و تجارت خارجی فنلاند بعد از ظهر امروز (سه شنبه، 4 آبان ماه) در دیدار و گفتگو با یکدیگر زمینه همکاری‎های 2 جانبه را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، امیرحسین زمانی نیا بعدازظهر امروز (سه شنبه، چهارم آبان ماه) در گفتگو با پیتر استنلوند، معاون وزیر توسعه و تجارت خارجی فنلاند گفت: فنلاندی‌ها در زمینه بازسازی و نوسازی پالایشگاه، جمع آوری گازهای مشعل، کارخانه‎های تولید گاز طبیعی مایع شده (ال‎ان‎جی) و تاسیسات دریایی فناوری‎های مطلوبی دارند و برای فعالیت در این بخش‎ها در فضایی رقابتی، اعلام آمادگی کرده اند.

وی گفت: این کشور نفت خام و گاز طبیعی مورد نیاز خود را از روسیه دریافت می کند و 2 پالایشگاه دارد که ظرفیت پالایشی آنها درمجموع 350 هزار بشکه در روز است.

سائولی نینیستو، رئیس جمهوری فنلاند بامداد امروز در راس هیئتی سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، وارد تهران شد.

جمهوری فنلاند در منطقه اسکاندیناوی در شمال اروپا واقع شده است، این کشور بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن هلسینکی است. حدود یک میلیون نفر از جمعیت کشور در منطقه کلان‌شهر هلسینکی زندگی می‌کنند، واحد پول این کشور یوروست.

اقتصاد فنلاند وابستگی فراوانی به صادرات دارد و بحران اقتصادی دیگر کشورهای اروپایی تأثیر زیادی روی صادرات این کشور گذاشته است.

از نظر شاخص فساد اقتصادی، فنلاند (به همراه کشورهای دیگری همچون دانمارک و نیوزیلند) سال‌های زیادی به عنوان کشور نمونه که کمترین فساد اقتصادی را داشته، معرفی شده است.




کد خبر 271716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =