راهبرد نفتی دولت سبب افزایش توان اقتصاد ایران می شود

نماینده مجلس دهم گفت: راهبردی که رئیس جمهوری در حوزه نفت اتخاذ کرد صحیح بود زیرا نفت زیربنای اقتصاد کشور محسوب می شود.

احمد حمزه در گفت و گو با خبرنگار شانا درباره رشد صادرات نفت ایران و اهمیت سرمایه گذاری در حوزه انرژی اظهار کرد: اقتصاد کشور تا حدود زیادی به عواید ناشی از صادرات نفت و میعانات گازی وابسته است. افزون بر این، وضع فعلی اقتصاد با رکود مواجه و کشور نیازمند ایجاد شغل برای افراد جویای کار است. 

این نماینده مجلس دهم افزود: برای رفع این چالش ها کشور به سرمایه گذاری موثر نیاز دارد.

وی گفت: پیش از اجرای برجام، میزان صادرات نفت خام ایران به حدود 700 هزار بشکه در روز کاهش یافت، این در حالی بود که منابع مالی ناشی از این صادرات نیز به سختی وارد کشور می شد.

این نماینده مجلس افزود: ایران در مواجه با این وضع دو راهکار می توانست اتخاذ کند. نخست، ادامه همان رویه های گذشته و پذیرش پیامدهای منفی آن بود؛ راهکار دیگر تحرک اقتصادی و  رفع چالش پیش آمده در حوزه اقتصادی بود.

وی گفت: برای تحقق راهبرد دوم، احیای بازار نفت ایران ضروری بود زیرا همان طور که پیشتر گفته شد تاحدودی زیربنای اقتصاد کشور به نفت و درآمدهای آن وابسته است. بنابراین، ایران به سمت افزایش تولید و صادرات نفت و میعانات گازی حرکت کرد تا وضع اقتصادی کشور را قدرت ببخشد و بر چالش های پیش رو غلبه کند. بنابراین، به نظر می رسد راهبردی را که رئیس جمهوری در حوزه نفت اتخاذ کرد صحیح بود.

سید محسن قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، پیشتر در گفت و گو با شانا، مجموع صادرات نفت و میعانات گازی ایران را در ماه ژوئیه دو میلیون و ٧٤٠ هزار بشکه در روز اعلام کرده بود. سهم میعانات گازی از این مقدار ٦٠٠ هزار بشکه در روز است.

 

 

 

 

کد خبر 271758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =