زمینه همکاری ایران و فنلاند در حوزه پتروشیمی وجود دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران و فنلاند می‌توانند در حوزه‌های مختلف از جمله پتروشیمی و انرژی‌های نو همکاری کنند.

به گزارش شانا، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز (چهارشنبه پنجم آبان ماه) در دیدار با کای میخانن، وزیر توسعه تجارت خارجی فنلاند از آمادگی ایران برای آغاز همکاری‌های بلندمدت و استراتژیک با این کشور خبر داد و گفت: در بخش‌های پتروشیمی، معادن و انرژی‌های نو زمینه‌های مناسبی برای همکاری و سرمایه گذاری‌های مشترک میان دو کشور وجود دارد.

وی با بیان این که شرایط مناسب را برای فعالیت سرمایه گذاران فنلاندی ایجاد خواهیم کرد و از حضورشان استقبال می‌کنیم، افزود: تبادل دو طرفه بازار بر اساس منافع مشترک، لزوم صادرات بخشی از محصولات تولیدی در ایران، انتقال فناوری و ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه پیشرفته از مهمترین دغدغه‌های ما برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی است.

نعمت زاده، نیروی کار جوان و متخصص، مرکزیت منطقه‌ای و تولیدات انبوه را از مهمترین ویژگی‌های ایران برشمرد و تصریح کرد: اهدف توسعه مناسبات تجاری و صنعتی بدون ایجاد ارتباط بانکی دو طرفه میسر نخواهد بود و باید برای هماهنگی بیشتر سیستم‌های پولی و بانکی دو کشور برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، بر همکاری‌های صندوق‌های ضمانت صادرات و توسعه همکاری بیمه‌ای دو کشور تاکید کرد و گفت: باید همکاری شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی دو طرف در اولویت قرار گیرد.

کای میخانن، وزیر توسعه تجارت خارجی فنلاند نیز در این دیدار از تمایل کشورش برای توسعه مناسبات تجاری، اقتصادی و صنعتی با ایران خبر داد و گفت: با وجود این که همکاری‌های بانکی روند تقریبا کندی دارد، اما تلاش می‌کنیم موانع برطرف شود و روابط بانکی بهبود یابد.

وی با بیان این که شرکت‌های فنلاندی در بخش‌های تولیدی، خدمات، تحقیق و توسعه و سایر بخش‌ها علاقه‌مند به سرمایه گذاری در ایران هستند، افزود: نیروی جوان و متخصص یکی از دلایل تمایل برای همکاری‌های بیشتر ما با ایران است.

هیئت تجاری و صنعتی فنلاندی شامل شرکت‌های فعال در بخش‌های انرژی، معدن و... در این شست نظرات خود را درباره راهکارهای توسعه همکاری‌ها بیان کردند.

کد خبر 271762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =