اندونزی تولید نفت خود را 42 درصد افزایش می‌دهد

اندونزی قصد دارد تولید نفت خود را سال آینده میلادی (2017) 42 درصد افزایش دهد، زیرا تقاضای داخلی نفت این کشور اوپکی، بسیار فراتر از سطح تولید آن است.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، از آنجایی که تقاضای داخلی نفت اندونزی، عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، بر اساس داده‌های رویترز، بسیار فراتر از سطح تولید آن است، اندونزی قصد دارد تولید نفت خود را 42 درصد افزایش دهد.

ویاندا پسپونگورو، سخنگوی «پرتامینا»، شرکت دولتی نفت این کشور، گفت: این شرکت به دنبال آن است که مجموع تولید نفت خود را از 308 هزار بشکه در روز در سال جاری میلادی به 438 هزار بشکه در روز در سال آینده میلادی برساند.

وی افزود: بیشتر این افزایش از منابع نفتی غیر داخلی از جمله روسیه، ایران و عراق تأمین خواهد شد، زیرا برداشت از چاه‌های نفت اندونزی به بیشترین مقدار خود رسیده است.

پرتامینا و روسنفت روسیه در ماه جاری (اکتبر) توافقنامه‌ای برای ساخت یک پالایشگاه در اندونزی امضا کردند که ممکن است شامل خرید پروژه‌های تولید نفت روسیه نیز باشد.

برمبنای اعلام شرکت روسنفت، پرتامینا ممکن است حدود 20 درصد از میدان نفتی «چایوو شمالی» در فراساحل سواحل اقیانوس آرام روسیه و 37.5 درصد از میدان نفتی «یوژنو-روسکوی» در غرب منطقه سیبری را خریداری کند.

پرتامینا همچنین مایل به مشارکت در تولید نفت در ایران است و هم اکنون دو میدان نفتی در این کشور را در دست مطالعه دارد که مجموع تولید روزانه نفت آن به 74 هزار بشکه در روز می رسد.

اندونزی از میدان‌های نفتی عراق نیز که بزرگترین منبع خارجی تولید نفت این کشور اوپکی به شمار می رود بهره برداری می کند که تولید روزانه آن از این میدان‌ها به 43 هزار و 700 بشکه می رسد.

اندونزی همچنین دارایی‌های نفتی در مالزی و الجزایر دارد و می خواهد دارایی‌های خود را تا عربستان، گابون، قزاقستان و جمهوری آذربایجان نیز گسترش دهد.

کد خبر 271780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =