2 ایستگاه تقویت فشار خط لوله اتیلن غرب راه اندازی می‌شوند

مدیر پروژه خط لوله اتیلن غرب از راه اندازی ایستگاه‌های تقویت فشار اهواز و سنندج خبر داد.

مسعود میسمی با اشاره به راه اندازی آزمایشی ایستگاه تقویت فشار اهواز گفت: این ایستگاه هفته آینده به طور کامل راه اندازی می‌شود.

وی، زمان راه اندازی ایستگاه تقویت فشار سنندج را آذرماه امسال اعلام کرد و افزود: اکنون خط لوله اتیلن غرب بدون مشکل فعال بوده و تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی واقع در مسیر این خط براساس برنامه درحال انجام است.

میسیمی، با اشاره به نصب پنج ایستگاه تقویت فشار در خط لوله اتیلن غرب اظهار کرد: تاکنون سه ایستگاه راه اندازی شده است.

مدیر پروژه خط لوله اتیلن غرب ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده، این خط لوله می تواند 230 تن در ساعت گاز را انتقال دهد؛ اما با توجه به کمبود اتیلن، در گذشته مقدار کمی گاز منتقل می‌شد که اکنون با بهبود شرایط، 70 تن در ساعت اتیلن از طریق خط لوله اتیلن غرب منتقل می شود.

میسمی با تاکید بر لزوم نگهداری خط از سوی بهره برداران افزود: پتروشیمی ایلام با ظرفیت کامل از خط اتیلن غرب خوراک دریافت می کند و مجتمع‌های پتروشیمی منطقه ماهشهر نیز همگام با پتروشیمی‌های غرب کشور بدون مشکل از خط لوله اتیلن غرب خوراک دریافت می کنند.

مدیر پروژه خط لوله اتیلن غرب با بیان این که با راه اندازی ایستگاه‌های تقویت فشار در اهواز و سنندج، توان ارسال خوراک به مجتمع‌های پتروشیمی واقع در مسیر خط لوله اتیلن غرب افزایش می‌یابد، گفت: افزایش حجم خوراک مجتمع‌های پتروشیمی لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و مهاباد ظرفیت کنونی تولید این مجتمع‌ها را افرایش خواهد داد و امید است امسال بتوانیم خوراک پایدار برای تولید این مجتمع ها را به‌ طور کامل تامین کنیم.

ساخت خط لوله اتیلن غرب با مصوبه هیئت وزیران از سال 81 با هدف توسعه مناطق کمتر توسعه یافته در وزارت نفت آغاز شد. این خط از پارس جنوبی تا استان های آذربایجان غربی و شرقی امتداد دارد.

براساس برنامه پتروشیمی کاویان، اتان دریافتی از پارس جنوبی را به اتیلن تبدیل کرده و به خط لوله اتیلن غرب تزریق می‌کند که این اتیلن پس از عبور از ١١ استان، خوراک ١٢مجتمع پتروشیمی ساخته شده یا در حال احداث با سرمایه گذاری 8.5 میلیارد دلاری را تامین خواهد کرد.

خط لوله اتیلن غرب خوراک مجتمع‌های پتروشیمی واقع در استان‌های خوزستان، فارس، لرستان، کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، ایلام و همدان را تامین می‌کند.

کد خبر 272651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =