پدافند غیرعامل نیازمند حضور پررنگ مدیران است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: شرکت‌ها، مسئولیتهای مهمی در صیانت از سرمایه‌های خود دارند که باید در قالب کارگروه تشکیل شده انجام دهند.

به گزارش شانا، سید امید شهیدی نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی و تمرین پدافند غیرعامل شرکت‌های پتروشیمی این منطقه حضور موثر مدیران حاضر را نقطه قوت این دانست و افزود: امیدواریم این مسئله به اولویت همه مدیران بدل شود، زیرا پدافند غیرعامل موضوعی جدی است.

وی از سازمان پدافند غیرعامل خواست برای جلوگیری از حوادث در صنعت پتروشیمی با جمع بندی و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده نتایج این دوره را در مجموعه‌ای تدوین کند.

شهیدی نیا از تشکیل ستادی برای فرماندهی، کارگروهی برای تصمیم سازی و ایجاد دستورالعمل واکنش در شرایط اضطراری خبر داد و گفت: در این دستورالعمل سه سطح حادثه مشخص شده است و مرزبندی‌های دقیقی از حوادث تعریف شده که براساس آن، شرکت‌ها مسئولیت همه عملیات و فرماندهی حوادث سطح یک شرکت را عهده دار است.

فرمانده ارشد مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزود: شرکت‌ها باید پس از دریافت کلیات این دوره، نسبت به بررسی عمیق‌تر آسیب پذیری‌ها و تهدیدها در مجتمع‌های خود اقدام کنند.

در پایان این دوره، شرکت پتروشیمی فجر به عنوان برترین شرکت حاضر در این کارگاه معرفی شد.

علیرضا شمیم، مدیرعامل شرکت پتروشیمی فجر، نیز ایجاد درک متقابل از صنعت پتروشیمی و پدافند غیرعامل را از نتایج این دوره عنوان کرد و گفت: اگر در صنعت حادثه‌ای رخ دهد، نشان از ناتوانی نیروی انسانی و سیستم مدیریتی نیست، بلکه عوامل مختلفی سبب بروز حادثه می شوند.

وی تصریح کرد: از نهادهای امنیتی انتظار داریم محیطی امن فراهم کنند تا صنعت بتواند به وظایف تولیدی خود بپردازد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، این دوره با هدف افزایش سطح دانش مدیران در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران‌های مربوط به صنعت، تلاش برای ایجاد ادبیات و فرهنگ مشترک، تبدیل کمیته‎های بحران به تیم‌های مدیریت بحران، از طریق برقراری ارتباط نزدیک با اعضای کمیته، ارزیابی توانمندی مدیران برای تشخیص توانایی آنها در ایفای نقش‌های خود، فراهم شدن شرایط تبادل نظر و انتقال تجربه‎ها در قالب بحث‌های تخصصی برگزار شد.

در این کارگاه سه روزه،150 نفر از اعضای کمیته‌های بحران شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در قالب 6 تیم به آموزش و تمرین ستادی پدافند غیرعامل پرداختند. این کارگاه 2 فاز دیگر هم دارد که به صورت رزمایش‌های برنامه ریزی شده در آینده اجرا می‌شود.

کد خبر 272755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =