پاسخ پتروشیمی پردیس به خبر نشت آمونیاک در این مجتمع

نشت آمونیاک در مجتمع پتروشیمی پردیس به دور از واقعیت است و صریحاً تکذیب می شود.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی پردیس، در متن این جوابیه به خبرگزاری فارس و سایر رسانه هایی که خبر یادشده را منتشر کرده اند، آمده است: «در تاریخ دوم آذرماه امسال، خبری در برخی از رسانه از جمله خبرگزاری محترم فارس و نیز فضای مجازی با عنوان «نشت گاز آمونیاک در پتروشیمی پردیس» انتشار یافته است که نادرست و به دور از واقعیت بوده و متاسفانه تعدادی از خبرگزاری‌ها و وب سایت‌ها بدون توجه به صحت و سقم منبع خبر و پیگیری مناسب اقدام به انتشار آن کرده اند.
 
متاسفانه انتشار این اخبار نادرست تنها می تواند زمینه سوء استفاده سودجویان را فراهم آورده و باعث تشویش و نگرانی صنعتگران شود، از این‌رو به منظور شفاف سازی این خبر، توضیحات زیر ارائه می شوند.
1- امروز (سه شنبه، دوم آذرماه) مقدار کمی مخلوط کاربامات (ترکیب آمونیاک و CO2) از شیر اطمینان یکی از ولوهای فاز دوم نشت کرد و در حالی‌که تعداد کثیری از کارکنان در آن محل مشغول به کار بودند تنها دو نفر از کارگران به دلیل این‌که نخستین بار با این مورد روبرو می شدند دچار اندکی کسالت شده که پس از مراجعه به درمانگاه منطقه به محل کار برگشتند و خوشبختانه هیچ مخاطره جدی نداشته اند.
 
2- نشت این مقدار ناچیز آمونیاک از شیراطمینان‌ها امری عادی بوده که در طول 10 سالی که از راه اندازی نخستین فاز این شرکت می گذرد، بارها اتفاق افتاده و  هرگز باعث رخ دادن حادثه و مصدوم شدن هیچ کدام از کل کارکنان پیمانکاری و رسمی این شرکت در طول این مدت نشده است.
 
3- شیراطمینان قسمتی از هر کدام از تجهیزات مستقر در سایت بوده که گاهی به علت بالا رفتن فشار دستگاه، مقدار کم و ناچیزی نشتی دارد که این امر برای محافظت از دستگاه بوده و از کارخانه مادر بر روی تجهیزات نصب می شود.
 
4- بهتر آن است خبرگزاری‌های محترم پس از دریافت هرگونه خبر اولا از طریق تماس با روابط عمومی شرکت از صحت و سقم ماجرا مطلع شده و دوما در صورت عدم آگاهی از اینگونه مسائل تخصصی مربوط به صنعت، اقدام به انتشار اینگونه اخبار نکند تا انتشار اینگونه اخبار نادرست زمینه ساز تشویش اذهان عمومی نشود.
 
5- خاطرنشان می سازد همه واحدهای فاز یک و دو پتروشیمی پردیس هم اکنون به طور نرمال در حال تولید بوده و بدون هیچ مشکلی در سرویس می باشند.
کد خبر 273292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =