توافق تاریخی اوپک ستودنی است

معاون نخست وزیر، وزیر دارایی و کفیل وزارت نفت کویت، تصمیم تاریخی روز چهارشنبه (30 نوامبر، دهم آذر ماه) سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، برای پایان دادن به مازاد عرضه در بازار جهانی نفت را ستود.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت از وین، انس الصالح، سرپرست وزارت نفت کویت، گفت: تصمیم اوپک برای کاهش تولید نفت تا یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز از ژانویه 2017، به طور قطعی بر بازار تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

وی افزود: توافقنامه برای کاهش تولید و رساندن سطح تولید اوپک به 32 میلیون و 500 هزار بشکه در روز در راستای توافق نشست سپتامبر الجزیره، به نفع همه صادر کنندگان نفت عضو و غیرعضو اوپک خواهد بود.

به گفته سرپرست وزارت نفت کویت، این اقدام، به تلاش ها برای پایان دادن به مازاد عرضه نفت و بازگرداندن توازن به بازار را شتاب می بخشد.

الصالح افزود: نشست روز چهارشنبه اوپک، همچنین منجر به تشکیل یک هیئت وزارتی به ریاست کویت و با حضور الجزایر و ونزوئلا برای نظارت بر تعهدات ناشی از این تصمیم شد، هر چند که انتظار می رود همه تولید کنندگان از این تصمیم استقبال خواهند کرد.

وی گفت: اعضای اوپک به هماهنگ کردن اقدامات خود با کشورهای تولید کننده غیرعضو این سازمان به منظور حفظ توازن در بازار جهانی نفت، ادامه خواهند داد.

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک در نشست عادی ١٧١ وین تصمیم گرفتند که سقف تولید اعضای این سازمان با یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز کاهش به مجموع ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز برسد، که از یکم ژانویه سال ٢٠١٧ میلادی (یکشنبه، ١٢ دی‎ماه) اجرایی می شود.

مدت اجرای این توافق ٦ ماه و با درنظر گرفتن شرایط و دورنمای بازارهای جهانی نفت خام برای ٦ ماه دیگر قابل تمدید خواهد بود.

کد خبر 273748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =