۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
  • کد خبر: 273926
گام‌های بلند امارات در گسترش انرژی‌های پاک

امارات متحده عربی، هم سو با توافقنامه «کاپ»، اقدامات مناسبی برای آینده‌ای سبز انجام داده است. این کشور متعهد شده است که تا سال 2021، حدود 27 درصد از برق تولیدی خود را با فناوری‌های کم‌کربن تامین کند.

به نوشته روزنامه گالف نیوز، چاپ امارات، کنفرانس سالانه بین‌المللی تغییرات اقلیمی (کاپ 22) که نوامبر سال جاری میلادی (2016) در مراکش برگزار شد، فرصتی مناسب برای بررسی تاثیر تعهد جوامع بین‌المللی بر آینده‌ای همراه با کربن کمتر بود.

بیشتر کشورهای حاضر در این نشست، گام‌های اندکی به سمت انرژی پاک برداشته بودند، اما امارت متحده عربی توانست در اجرای پروژه‌های خود در بخش انرژی سبز، موفق عمل کند.

امارات متعهد شده است که تا سال 2021، حدود 27 درصد از برق تولیدی خود را با فناوری‌های کم‌کربن تامین کند.

این کشور توانسته است با همکاری دولت و شرکت‌های خصوصی، اقدامات قابل‌توجهی درزمینه انرژی پاک انجام دهد.

افزون بر آن، «صندوق توسعه ابوظبی» و «آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر» برای تامین هزینه‌های انرژی پاک در کشورهای درحال‌توسعه، همکاری می‌کنند.

توافقنامه «کاپ» در پی تغییرات اقلیمی و آثار جبران‌ناپذیر گرم شدن زمین، سال ٢٠١٥ ، در پاریس به امضای نمایندگان ١٩٥ کشور جهان رسید.

هدف بلندمدت این توافق این است که اجازه ندهد دمای زمین بیش از ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش یابد. افزون بر این، به محدود کردن این عدد به ۱.۵درجه سانتی‌گراد تأکید دارد. دمای زمین از دوران پیش از صنعتی شدن حدود ۱ درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است.

گرمایش جهانی پدیده‌ای است که منجر به افزایش میانگین دمای سطح زمین و اقیانوس‌ها شده است.

گزارش‌ها حاکیست که ۱۰ مورد از گرم‌ترین سال‌های جهان از سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۷ میلادی به ثبت رسیده‌ که این میزان در ۱۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده‌ است.

کد خبر 273926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =