پتروشیمی مروارید بیش از 250 هزار تن مونو اتیلن گلایکول صادر کرد

پتروشیمی مروارید با راه اندازی خط تولید مونو اتیلن گلایکول در دی‎ماه سال 94، تاکنون موفق به صادرات بیش از 250 هزار تن از این نوع محصول شده است.

به گزارش شانا، مونو اتیلن گلایکول شرکت پتروشیمی مروارید در فهرست طرح‌هایی قرار دارد که بهره برداری رسمی از آن برای سه ماه سوم امسال پیش بینی شده است.

ظرفیت تولید واحد فرآیندی مونواتیلن گلایکول (MEG Plant)  بیش از 550 هزار تن در سال است که از دی ماه پارسال در مدار تولید قرار داشته و اکنون آماده بهره برداری است.

واحد MEG مروارید بدون حضور خارجی‌ها و با بهره‎گیری از متخصصان داخلی و نیروهای جوان راه اندازی شده است.

مقدار خوراک این واحد ٣٤٠ هزارتن اتیلن و ٣٦٨ هزار تن در سال اکسیژن خواهد بود و محصولات تولیدی آن شامل ٥٠٠ هزار تن در سال منو اتیلن گلایکول، ٥٠ هزار تن در سال دی اتیلن گلایکول (DEG) و 3.4  هزار تن در سال تری اتیلن گلایکول (TEG) است.

طبق اعلام شرکت پتروشیمی مروارید، تاکنون 18 کشتی برای بارگیری محصولات صادراتی شرکت پتروشیمی مروارید در اسکله بندری پارس پهلو گرفته‌اند که صادرات بیش از 250 هزار تن مونو اتیلن گلایکول به کشورهای چین و هند با ارزش تقریبی 145 میلیون دلار ارز آوری به همراه داشته است.

اکنون چهار تولید کننده MEG در بازار کشور وجود دارد که تامین کننده نیاز بازار داخل هستند، با این وجود به صورت ماهانه در حدود دو تا سه هزار تن از محصول MEG مروارید به بازار داخلی تزریق می شود.

اکنون بیش از 60 طرح پتروشیمی در نقاط مختلف کشور از جمله منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و دیگر مناطق در حال اجراست.

کد خبر 273996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =