توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک بسیار با اهمیت است

وزیر انرژی قزاقستان ضمن پشتیبانی از توافق اخیر کاهش سطح تولید نفت گفت: این که تمام کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای عملیاتی کردن این توافق به نتیجه برسند بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قناعت بزومبایف چهارشنبه (17 آذرماه) اعلام کرد که در حال مذاکره با تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در زمینه محدود کردن عرضه است و از تصمیم اخیر این سازمان برای کاهش سطح تولید حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: این که تمام کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای اجرایی کردن چنین توافقی به نتیجه برسند بسیار مهم است؛ ما نیز تولید و مصرف خود را ارزیابی کرده‎ایم و موضع روشنی داریم.

وزیر انرژی قزاقستان دیروز اعلام کرد که در نشست آینده کشورهای عضو غیر عضو اوپک حضور خواهد یافت. 

بزومبایف از اعلام میزان کاهش تولید نفت این کشور خودداری کرد و گفت این مقدار بستگی به نشست اخیر وین و تصمیم دیگر کشورها دارد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود که برداشت از میدان نفت فراساحلی کاشاگان قزاقستان سال آینده میلادی به هشت میلیون و 900 هزار تن برسد.

وزیر انرژی قزاقستان گفت: تولید نفت در این میدان از زمان آغاز فعالیت آزمایشی در 28 سپتامبر بیش از 600 هزار تن معادل چهار میلیون و 700 هزار بشکه بوده است که 500 هزار تن از این میزان صادر شده است.

تولید نفت این کشور در سه سال اخیر سقوط کرده است، اما به نظر می‌رسد که آغاز فعالیت میدان عظیم نفتی کاشاگان حرکت نزولی تولید قزاقستان را معکوس کند. 

تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک قرار است برای نهایی کردن توافق محدود کردن تولید، 20 آذرماه در وین گردهم آیند.

کد خبر 274152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =