روابط اقتصادی ایران و روسیه توسعه می‌یابد

استاندار تهران گفت: روابط اقتصادی ایران و روسیه با هدف‌گذاری روسای جمهوری 2 کشور فاصله دارد که باید برای افزایش همکاری‌ها تلاش 2 جانبه انجام شود.

‏به گزارش شانا، سیدحسین هاشمی، استاندار تهران، امروز (چهارشنبه، 17 آذرماه) در همایش اقتصادی ایران - روسیه در آستراخان گفت: اکنون باید برای افزایش روابط و همکاری‌های بازرگانی میان ایران و روسیه بیش از پیش تلاش کرد.

وی با ارزشمند خواندن توسعه روابط اقتصادی 2 کشور در سه سال گذشته، افزود: اکنون همکاری‌های خوب بین استانی در شمال ایران با استان آستراخان وجود دارد که در حال گسترش بوده و ضرورت دارد تلاش‌ها هرچه بیشتر افزایش یابد.

هاشمی تصریح کرد: نگاهی گذرا به تجارت روسیه با دنیا در بخش صادرات و واردات و سهم ما از این بازار نشان می‌دهد هنوز فاصله زیادی با اهدافی که روسای جمهوری 2 کشور ترسیم کرده‌اند وجود دارد.

استاندار تهران عنوان کرد: ما 2 کشور دوست هستیم و ایران هنگامی که می‌بیند تحریم‌هایی علیه روسیه برقرار می‌شود، باید برای جایگزینی واردات متوقف شده از غرب اقدام کند.

ارزش مبادلات ایران و روسیه با اهدافش فاصله دارد

مهدی سنایی، سفیر ایران نیز در پیام خود به این همایش که از سوی علی محمدی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان خوانده شد، گفت: مجموعه اقدام‌های انجام شده به‌ویژه توافق کاهش تعرفه‌های گمرکی، گذرگاه سبز گمرکی، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و حمایت از سرمایه گذاری مشترک، سبب توسعه روزافزون روابط اقتصادی با روسیه در آینده است.

وی تاکید کرد: باید اذعان کرد سطح ارزش مبادلات کنونی بین ایران و روسیه با توانمندی‌های واقعی 2 کشور فاصله زیادی دارد که باید بخش‌های مختلف برای افزایش آن تلاش کنند.

همایش یک روزه ایران و روسیه با حضور بیش از 300 فعال اقتصادی در حاشیه نمایشگاه آستراخان در ورزشگاه اسپارتاک با هدف فرصت سازی برای رایزنی‌های بازرگانی 2 و چندجانبه طرف‌های ایرانی و روسی در یک مکان به صورت متمرکز تدارک دیده شده است.

در نمایشگاه سه روزه ایران - روسیه 33 شرکت ایرانی دارای بالاترین استانداردهای تولیدی مطابق معیارهای بین‌المللی و اروپایی در حوزه‌های مختلف از جمله پتروشیمی، نساجی و ساختمانی در سومین نمایشگاه اقتصادی ایران - روسیه در آستراخان شرکت دارند.

کد خبر 274172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =