بی پی در معرض بیشترین آسیب از توافق اوپک است

با توجه به احتمال پیوستن روسیه به توافق اخیر کاهش سطح تولید اوپک، شرکت بهره‌بردار بی پی نسبت به دیگر ابرشرکت های نفتی بیشتر از تبعات این تصمیم آسیب می بیند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، شاید لازم باشد که شرکت انگلیسی بی پی نیز نقشی در برنامه کاهش سطح تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) داشته باشد.

تحقیقات موسسه مشاوره نفتی ریستاد انرژی حاکی است که شرکت یاد شده بیشترین آسیب را از اجرای توافق کاهش سطح تولید 13 کشور عضو و دیگر تولیدکنندگان غیرعضو این سازمان تجربه خواهد کرد.

با توجه به این که 20 درصد از سهام شرکت نفتی روسنفت متعلق به بی پی است و با نظر به تصمیم روسیه برای پیوستن به توافق کاهش تولید اوپک، این شرکت در معرض خطر و ضرر بیشتری نسبت به دیگر رقبا از جمله شل انگلیسی-هلندی، توتال فرانسه، اکسون موبیل و شورون آمریکا و انی ایتالیا است.

اعضای این سازمان که نزدیک به 40 درصد از نفت جهان را تولید می‌کنند، هفته گذشته به توافق رسیدند به منظور تثبیت بازار نفت و افزایش قیمت‌ها، میزان یک میلیون و 200 هزار بشکه از تولید روازنه خود بکاهند و روسیه نیز پذیرفته است تا همسو با این طرح، روزانه 300 هزار بشکه از تولید خود کاهش دهد.

اسپن ارلینگسن، تحلیلگر موسسه ریستارد، گفت: در صورت عملیاتی شدن این توافق و کاهش تولید روسیه، میدان‌های نفتی که روسنفت از آنها بهره‌برداری می‌کند تحت تأثیر این اقدام قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر ،میدان نفتی رمیله واقع در بصره عراق نیز که قرار است به موجب برنامه اوپک از سطح تولید خود بکاهد، شرکت بی پی بهره‌بردار آن است.

کد خبر 274215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =