اوپک کاهش طبیعی تولید نفت کشورهای غیرعضو را می‌پذیرد

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همه کشورها را مجبور به پیوستن به توافق اخیر کاهش سطح تولید نمی‌کند، بلکه کاهش طبیعی تولید برخی کشورهای غیرعضو برای این سازمان کافی است.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، گیووانی استانوو، تحلیلگر موسسه خدمات مالی جهانی «یو بی اس گروپ» در زوریخ سوئیس گفت: مکزیک و دیگر کشورهای غیرعضو اوپک هم اکنون کاهش طبیعی سطح تولید نفت را در برنامه‌های خود پیش‌بینی کرده‌اند، بنابراین درخواست این سازمان از آنها برای کاهش عرضه، بازار نفت را با دشواری روبه‌رو نخواهد کرد.

اعضای اوپک که بیش از 30 درصد نفت جهان را تولید می‌کنند، دهم آذرماه در وین توافق کردند به منظور تثبیت بازار نفت و افزایش قیمت‌ها، با کاهش روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از تولید خود، این مقدار را به مجموع 32 میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند.

بر اساس این توافق قرار است کشورهای غیرعضو این سازمان برای کمک به کاهش مازاد عرضه در بازارهای جهانی نفت خام، روزانه 600 هزار بشکه از تولید نفت خام خود بکاهند.

روسیه نیز پذیرفته است تا همسو با این طرح، 300 هزار بشکه در روز از تولید خود کم کند.

اوپک از کشورهای غیر عضو این سازمان دعوت کرد تا در نشست 20 آذر در وین حضور یابند تا درباره جزئیات برنامه کاهش سطح تولید رایزنی کنند.

کد خبر 274235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =