زنجیره تولید فاز نخست طرح های باقیمانده پارس جنوبی تکمیل می شود

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: تا اواسط سال ٩٦، بخشی از زنجیره تولید هر یک از فازهای 13، 22، 23 و 24 پارس جنوبی تکمیل می شود.

به گزارش شانا، محمد مشکین فام به همراه تیم کنترل پروژه شرکت نفت و گاز پارس، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (16 و 17 آذر ماه) در چارچوب بازدیدهای هفتگی خود از طرح های درحال توسعه واقع در منطقه یک و ۲ پارس جنوبی بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در جریان این بازدید و در نشست مشترک با پیمانکاران فازهای 13، 14 و 22 تا 24 پارس جنوبی اهم برنامه های کاری پیمانکاران این طرح ها را با محوریت توسعه بخش پالایشگاهی مورد ارزیابی قرار داد و راهکارهای مرتبط با اجرای به موقع این بخش از پروژه ها را به واحدهای ساخت و اجرا اعلام کرد.

وی با اشاره به برنامه زمانبندی اجرا و راه اندازی این پروژه ها گفت: انتظار می رود با توجه به تزریق نقدینگی، افزایش حجم کالاهای مورد نیاز و تقویت پیمانکاران اجرایی توسط کنسرسیوم این ۲ طرح، راه اندازی بخش هایی از فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ را تا اواسط سال 96 شاهد باشیم.

مشکین فام با اشاره به اینکه اهداف مورد نظر کارفرما مطابق پیشرفت های این پروژه ها توسط تیم کنترل پروژه شرکت نفت و گاز پارس بطور مستمر کنترل و ارزیابی می شود، گفت: بر همین مبنا برنامه های اساسی به صورت ماهانه تهیه شده و به منظور نظارت دقیق بر فعالیت ها، ارزیابی این اهداف بصورت مرحله ای و پلکانی صورت می گیرد.

به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، وی تاکید کرد که اجرای واقعی این پروژه ها و افزایش پیشرفت در مراحل ساخت، مستلزم همکاری و حضور مداوم حوزه های مدیریتی پیمانکاران در محل ساخت پروژه و تشکیل جلسات کارگاهی آن ها با بدنه اجرایی به منظور سرعت بخشیدن به اجرای طرح های مورد نظر است.

مشکین فام با بیان این که درحال حاضر روند توسعه بخش های پالایشگاهی نسبت به حوزه فراساحل این فازها از تحرک نسبی بیشتری برخوردار است، افزود: دستیبابی به زنجیره تولید یک فاز استاندارد در هرکدام از این طرح ها بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده، نیازمند شکل گیری فرایندهای توسعه ای متوازن میان این حوزه های کاری است.

همچنین در بازدید مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از پالایشگاه فاز ۱۴ مقرر شد پیمانکار این طرح ضمن تقویت بدنه نظارتی خود نسبت به تعیین تکلیف پیمانکاران اجرایی بخش های مختلف پالایشگاه اقدام فوری انجام دهد، به گونه ای که تا اواسط دی ماه امسال فعالیت های اجرایی به طور یکپارچه در تمام نواحی آغار شود.

کد خبر 274240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =