شرایط برای رسیدن قیمت نفت به سطح 65 دلار مستعد است

نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت: همگرایی میان تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک می‌تواند قیمت نفت را تا 65 دلار برای هر بشکه برساند.

سید حسین سلیمی، نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به نشست امروز (شنبه، 20 آذرماه) تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان در وین اشاره کرد و گفت: این نشست ادامه یکصد و هفتاد و یکمین نشست عادی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است که سبب شد با وجود کاهش تولید دیگر کشورهای عضو ایران مجاز به افزایش تولید روزانه 90 هزار بشکه ای خود شود و در عین حال قیمت نفت تا حدودی بالا رود.

وی افزود: نقش ایران در نشست امروز کشورهای عضو و غیرعضو اوپک بسیار حائز اهمیت است، زیرا کشورهای تولیدکننده نفت دریافته‌اند که ایران به خوبی می‌تواند از حقوق خود در این گونه نشست‌های بین المللی دفاع کند، بنابراین نشست امروز نیز همگرایی میان اعضا را افزایش خواهد داد.

سلیمی با بیان این که قیمت مطلوب نفت در شرایط کنونی 60 یا 65 دلار برای هر بشکه است، تصریح کرد: در صورت توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در نشست امروز، بدون تردید باید منتظر افزایش قیمت‌ها باشیم.

نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: مطلوب ترین قیمت برای نفت در شرایط کنونی 60 تا 65 دلار برای هر بشکه است، زیرا در صورت افزایش یکباره نفت در بازارهای جهانی، تولید دیگر شرکت‌ها وارد بازار می شود و قیمت‌ها دوباره کاهش خواهد یافت.

نمایندگان کشورهای تولید کننده نفت عضو و غیرعضو اوپک، روز شنبه در وین برای مذاکره درباره کاهش روزانه ٦٠٠ هزار بشکه‌ای تولید کشورهای غیرعضو در هماهنگی با کاهش روزانه یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز کشورهای عضو اوپک، گردهم آمدند.

کد خبر 274317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =