روحیه همکاری میان تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک ادامه می یابد

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک امروز در نشست مشترک در وین بر حفظ روحیه همکاری میان تولیدکنندگان نفت برای تداوم ثبات بازار تاکید کردند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، اولوخیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا شنبه (20 آذر ماه) گفت: ما توانستیم 25 کشور عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را به منظور تثبیت بازار نفت و افزایش قیمت گرد هم آوردیم.

به گفته یک منبع آگاه، روسیه و چندین کشور غیرعضو دیگر این سازمان امروز در نشست مشترک تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک در وین تعهد کردند که سطح تولید روزانه نفت خود را از سال 2017 میلادی بیش از 600 هزار بشکه کاهش دهند.

خالد الفالح، وزیر انرژی، صنعت و منابع معدنی عربستان نیز اعلام کرد: مطمئن هستم که همه مشتریان ما اخبار مربوط به کاهش سطح تولید نفت را دنبال می‌کنند و خبر جدید این است که روحیه مثبت همکاری میان تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک ادامه خواهد داشت.

اعضای این سازمان دهم آذرماه در وین توافق کردند به منظور تثبیت بازار نفت و افزایش قیمت‌ها، با کاهش روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از تولید خود، این مقدار را به مجموع 32 میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند.

بر اساس این توافق قرار شد کشورهای غیرعضو اوپک نیز برای کمک به کاهش مازاد عرضه در بازارهای جهانی نفت خام، روزانه 600 هزار بشکه از تولید نفت خام خود بکاهند.

کشورهای عضو و غیر عضو اوپک امروز (شنبه 20 آذر) در وین درباره جزئیات برنامه کاهش سطح تولید رایزنی کردند.

کد خبر 274345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =