۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
  • کد خبر: 274347
حمایت سفیر اتریش از گسترش روابط تهران – وین

فردریش اشتیفت، سفیر اتریش در ایران گفت: این کشور از گسترش روابط تهران – وین حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، کمیته انرژی ایران و اتریش جهت بررسی نقشه راه همکاری انرژی 2 کشور امروز (شنبه، 20آذرماه) در تهران برگزار شد.

هیئت اتریشی که به سرپرستی، یوخن پنکر، مدیرکل استراتژی انرژی اروپا به تهران سفر کرده است در گفت‌وگو با هیئت ایرانی درباره  بهینه سازی مصرف سوخت، سرمایه گذاری در پروژه‌های نفت و گاز، اکتشاف و توسعه، آموزشی، تحقیقاتی، دانشگاهی، مسائل مربوط به محیط زیست و صادرات گاز به اروپا با یکدیگر مذاکرات کردند.

شرکت‌های اتریشی همچنین علاقه خود را به حضور در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر و آموزش در این بخش، اعلام کردند.

در پایان نشست امروز با تهیه صورت جلسه ای که به امضای نمایندگان 2 کشور رسیده و میان آنها مبادله شده است بر پیگیری موارد مورد مذاکره تاکید شده است.

سفر هیئت اتریشی به تهران سه روزه است که در کنار برگزاری کمیته انرژی، قرار است از سراجه قم، پالایشگاه تهران و پژوهشگاه صنعت نفت بازدید کنند.

در نشست امروز علاوه بر نمایندگان چهار شرکت اصلی وزارت نفت، نمایندگانی از پژوهشگاه صنعت نفت و وزارت نیرو نیز حضور داشتند.

همکاری شرکت‌های ایرانی و اتریشی به این نشست ختم نمی شود؛ مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران  و او ام وی اتریش اردیبهشت ماه امسال قرارداد پروژه مطالعه مشترک «توان هیدروکربوری تله‌های مرتبط با گنبدهای نمکی در نواحی شرق زاگرس و خلیج فارس» را امضا کردند که سید صالح هندی، مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت مدت زمان اجرای این مطالعه مشترک را ٢ سال اعلام کرده بود.

او ام وی اتریش همچنین  برای توسعه میدان نفتی بند کرخه ایران اعلام آمادگی کرده‌ است.

اتریش یکی از کشورهای اروپای مرکزی است. پایتخت آن وین است. این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین هم‌مرز است.

کد خبر 274347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =