وزارت نفت در حمایت از تولیدات داخلی پرچمدار است

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: امروز وزارت نفت پرچم دار ساخت داخل در کشور است، هم اکنون با رشد توانایی سازندگان و پیمانکاران داخلی شاهد قطع وابستگی این صنعت هستیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به عسلویه، مرضیه شاهدایی، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی صبح امروز (دوشنبه، 22 آذر ماه) در آیین گشایش رسمی هشتمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی عسلویه گفت: با آغاز به کار این صنعت در کشور و رشد آن در سال‌های اخیر به تدریج به سمت وابستگی در بخش پژوهشی و استفاده از توانمندی داخل حرکت کردیم.  

وی با اشاره به پیشرفت تولیدات داخلی گفت: امروز وقتی وارد مجتمع‎های پتروشیمی کشور می‌شویم 60 تا 70 درصد آنها ساخت داخل است، در حالی که زمانی پتروشیمی آبادان‌، تبریز و اصفهان را کاملا با تجهیزات خارجی می ساختیم و حتی اسکلت فلزی آن هم از خارج می آمد و پیمانکاران‌ خارجی آن را نصب می‌کردند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی یادآور شد: اکنون  به عنوان یک ایرانی پر غرور سر خود را بالا می‌گیریم و همه مراحل یک پتروشیمی  اعم از ساخت، نصب و بهره برداری را  انجام می‌دهیم‌ و مجریان و پیمانکاران ما توانمندی راه اندازی کامل یک پتروشیمی را دارند.

شاهدایی گفت: در شرایط کنونی بین المللی پس از برجام شرکت‌های خارجی‌ در بازدید از تاسیسات پتروشیمی ما می‌پرسند چند خارجی در این سایت کار می کنند و با این پاسخ که کارشناسان ایرانی این سایت‌ها را ساخته اند، رو‎به‎رو می شوند حیرت می کنند. این مسئله سبب افتخار و غرور ملی بنده و همه مدیران و متخصصان صنعت پتروشیمی است.

وی با اشاره به حمایت صنعت نفت از تجهیزات داخلی گفت: برای تداوم حمایت‌های صنعت نفت باید تولیدکنندگان داخلی تمهیداتی بیندیشند تا در رقابت بازار سربلند باشند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: تولید کنندگان داخلی، و خدمات خود را ارتقا دهند و در روند ساخت سعی کنند تا از تازه ترین فناوری‎ها بهره برند.

شاهدایی با بیان این که تولیدکنندگان داخلی باید ضوابط، مقررات و زمان و شرایط تولید را رعایت کنند و سفارش‎ها را به موقع تحویل دهند، افزود: تولیدکنندگان داخلی هنگام نصب تجهیزات باید در کنار کارفرما باشند و خدمات پس از فروش را به فراموشی نسپارند.

کد خبر 274460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =