ساخت مدرسه به اندازه پروژه‎های پتروشیمی ارزشمند است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: افتتاح پروژه‎هایی همچون مدارس همسو با اهداف اجرای تعهد مسئولیت‎های اجتماعی اهمیتش برابر با افتتاح پروژه‎های صنعت پتروشیمی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به عسلویه، مرضیه شاهدایی صبح امروز (سه شنبه، 23 آذر ماه) در آئین گشایش رسمی دبیرستان شهدای اخند با تبریک هفته وحدت گفت: افتتاح چنین پروژه‎هایی مایه غرور و شعف بنده و همه همکاران صنعت پتروشیمی است.

وی با تشکر از هیئت مدیره و امیر حسینی بحرینی، مدیرعامل شرکت پلیمر آریا ساسول به دلیل انجام تعهد مسئولیت اجتماعی در تاسیس این دبیرستان گفت: افتتاح دبیرستان شهدای اخند از نظر جایگاه و ارزش معنوی برای بنده برابر با افتتاح یک پروژه بزرگ پتروشیمی است؛ هر چند سرمایه گذاری اقتصادی در این مدرسه با سرمایه گذاری در یک پروژه پتروشیمی از نظر ریالی قابل مقایسه نیست؛ اما این 2 برای من یک ارزش دارند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تاکنون 46 مدرسه ساخته است و شورای راهبردی پتروشیمی منطقه نیز اقدام‎های بزرگی انجام داده است.

شاهدایی اظهار امیدواری کرد که این نگاه بزرگ و تعهد مسئولیت اجتماعی با قدرت و توان ادامه یابد.

وی ساخت مدارسی همچون شهدای اخند را ادای دین به تعهد مسئولیت اجتماعی خواند و گفت: خوشحالم که این ادای دین در قالبی فرهیخته و متعالی ظاهر شده است؛ جایی که جوانان را برای آینده کشور تربیت می‌کند.

شاهدایی با اعلام 2 توصیه به معلمان و دختران محصل دبیرستان شهدای اخند اظهار کرد: به معلمان مدرسه می گویم که دانش آموزانی با اعتماد به نفس بالا، توانمند و آگاه را تربیت کنید. اینها آینده سازان و مادران روزهای آینده جامعه هستند. به معلمان می گویم که دخترانی شجاع تربیت کنند، نیمی از جامعه ما، زنان هستند و اکنون شاهدیم با شجاعت در میدان علم 60 درصد از پذیرفته شدگان کنکور را بانوان تشکیل می دهند.

معاون وزیر نفت در پتروشیمی در توصیه خود به دختران محصل گفت: از این فرصت بزرگ که صنعت پتروشیمی در اختیارتان گذاشته استفاده کنید، مدیران صنعت به خدمت شما درآمده اند و اکنون بهترین کار برای شما درس خواندن است تا بتوانید به دانشگاه راه یابید و یا با آگاهی و کسب آموزش زندگی مناسبی را در پیش گیرید و از نظر اقتصادی بتوانید مستقل شوید و مادران خوبی برای آینده باشید.

وی صنعت پتروشیمی را صنعتی بزرگ و از ارکان اقتصاد کشور خواند و با اشاره به این که آینده عسلویه بسیار روشن است، وجود پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی را از مصادیق روشن بودن آینده این منطقه اعلام کرد.

شاهدایی در ادامه صنعت پتروشیمی را مصداق اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی را به عرصه عمل آوریم باید تلاش کنیم تا خام فروشی در صنعت نفت و گاز را به سمت این صنعت سوق دهیم و آن را به محصولات و تولیدات صنعتی و اقتصادی تبدیل کنیم.

کد خبر 274529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =