وزارت نفت در تحقق مسئولیت‌ اجتماعی در مناطق عملیاتی پیشرو است

مدیرعامل شرکت پلیمر آریا ساسول از تدام ارتباط صنعت پتروشیمی با مردم منطقۀ عسلویه در راستای تحقق اهداف مسئولیت اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به عسلویه، امیرحسین بحرینی امروز (سه‎شنبه، 23 آذرماه) در آیین گشایش مدرسه 12 کلاسه شهدای آخند روستای آخند گفت: زمین این مدرسه را خیرین همین روستا اهدا کردند که یکی از این خیرین خانواده شهداست و ما همیشه نشان دادیم وقتی پای اسلام و ایران وسط می‌آید با وحدت مثال زدنی همه در کنار هم می‌جنگیم.

وی افزود: توسعه پایدار لازمه‌اش ایجاد فرهنگ، تمدن و زیرساخت شهری است، جا دارد مردم منطقه عسلویه از نعمات و برکات اقتصادی که شامل حال همۀ کشور شده است نیز بهره ببرند و به این وسیله رشد دو طرفه صنعت و منطقه را در کنار هم پیش ببریم.

مدیر عامل شرکت پلیمر آریا ساسول اظهار کرد: امروز می‌خواهیم با افتتاح این پروژه مسئولیت اجتماعی مژده بدهم که شرکت پلیمر آریا ساسول با توجه به جذب نیروی انسانی بومی در نظر دارد سه نفر از دانش آموزان شرکت کننده در کنکور را بورسیه کند، هزینه‌هایشان را متقبل شود و سرانجام آنها را به عنوان نیروی متخصص در این شرکت استخدام کند.

وی بیان کرد: ما به عنوان یک صنعت پتروشیمی ارتباط خود را با منطقه و مردم آن قطع نمی‌کنیم، اگر آموزش و پروش رشته ریاضی را راه‌اندازی کند، یک نفر بورسیه نیز از محصلان آن را قبول خواهیم کرد.

ابراهیم نادری، فرماندار عسلویه در این مراسم گفت: به وزیر نفت، معاونان و کارکنان صنعت نفت بابت زحمات انجام تعهد مسئولیت اجتماعی خدا قوت می‌گویم. این روزها وزارت نفت کار بسیار بزرگی در گرفتن سهمیه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای ایران انجام داد. 

وی افزود: ما سال‌ها از حقمان در تولید نفت محروم بودیم، اما با پیگیری‌های وزارت نفت و شخص وزیر نفت، حق مردم ایران در اوپک پس گرفته شد.

نادری گفت: نگاه وزارت نفت به مناطق پیرامونی تاسیسات صنعتی بسیار متعالی است و کارهای ارزنده‌ای در این زمینه انجام شده است.

فرماندار عسلویه عنوان کرد: تعامل بسیار خوبی میان مردم و صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در این منطقه وجود دارد و مردم با کوچک‌ترین کاری قدردان و شاکر هستند.

وی در ادامه گفت: با ایجاد فضاهای آموزشی ما در عرصۀ آسیب‌های اجتماعی و امنیت سرمایه‌‎گذاری مصون و تقویت می‌شویم، هر جا علم و دانش باشد، مشکلات اجتماعی کم‌تر است و چشم‌انداز آینده برای تامین امنیت سرمایه روشن‌تر خواهد بود.

نادری در ادامه اظهار کرد: این مدرسه یک نمونۀ شاخص در منطقه و استان است، آخند مرکز دهستانی است که حدود 6 هزار نفر جمعیت دارد.

فرماندار عسلویه گفت: با توجه به این‎که در شهرستان عسلویه 21 روستا و 2 شهر داریم و حدود 30 پتروشیمی در منطقه وجود دارد، پیشنهاد می‌کنم و تقاضا دارم هر پتروشیمی معین یک روستا باشد.

وی گفت: عملیاتی شدن این پیشنهاد با توجه به این‎که هزینه سنگینی ندارد می‌تواند در عسلویه تحول آفرین باشد و شهرستان را به توسعه قابل ملاحضه‌ای برساند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به همراه مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در سفری ٢ روزه برای بازدید از روند پیشرفت طرح‎های پتروشیمی و همچنین روند اجرایی مسئولیت‎های اجتماعی به عسلویه سفر کرده است.

کد خبر 274532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =