ایران و اندونزی برای همکاری در صنعت پتروشیمی تفاهم‎نامه امضا کردند

شرکت ملی صنایع پتروشیمی و یک شرکت اندونزیایی با هدف امکان سنجی و سرمایه گذاری برای ساخت چند طرح پتروشیمی تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، تفاهم‌نامه امکان سنجی و سرمایه گذاری در طرح‌های پتروشیمی ایران میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و یک شرکت اندونزیایی صبح امروز (چهارشنبه 24 آذر ماه) امضا شد.

حسین علیمراد، مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه امضای این تفاهم‎نامه گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با یک شرکت اندونزیایی برای آغاز مطالعات اقتصادی و امکان سرمایه گذاری این شرکت برای سرمایه گذاری مستقیم در ایران در چهار طرح پتروشیمی این تفاهم‎نامه را امضا کرد.

وی گفت: براساس مطالعاتی که انجام خواهد شد سرانجام یک یا 2 پروژه که تصور می شود در موضوع سرمایه گذاری مناسب خواهند بود، انتخاب می شوند.

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: هدف این شرکت سرمایه گذاری مستقیم در منطقه چابهار است که پس از مطالعه و بررسی، طرح سرمایه گذاری مشخص می شود.

مناسبات اقتصادی در حوزه انرژی شامل نفت، گاز و پتروشیمی اهمیت بالایی نزد مقام‌های ایران و اندونزی دارد و انتظار می رود در سفر جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی که به تهران سفر کرده است  مورد توجه ویژه و محور بخش مهمی از رایزنی‎ها قرار گیرد.

در اهمیت این موضوع، دبیر اطلاعات و رسانه رئیس جمهوری اندونزی پیش از سفر به ایران اعلام کرد: تلاش برای افزایش همکاری در بخش نفت و گاز از جمله همکاری مدیریت میدان‎های نفتی و سرمایه گذاری ایران در بخش پالایشی اندونزی از هدف‎های اصلی این سفر است.


کد خبر 274635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =