پتروشیمی لرستان با 90 درصد ظرفیت اسمی در مدار تولید قرار دارد

مدیرعامل پتروشیمی لرستان از افزایش تولید این مجتمع تا 90 درصد ظرفیت اسمی خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 137 هزار تن محصول پتروشیمی تولید شده است.

به گزارش شانا، محمد حسین مغازه‌ای با اشاره به برخی مشکلات موجود در تولید و سرباز زدن شرکت اروپایی از تحویل کاتالیست مورد نیاز مجتمع به دلیل تحریم، اظهار کرد: برای تامین کاتالیست از منابع چینی استفاده و با ایجاد تغییرات در واحد، از این کاتالیست پاسخ مورد نظر در تولید گرفته شد.

وی با تاکید بر این‌که پتروشیمی لرستان هم‌اکنون 90 درصد ظرفیت اسمی در حال تولید است، تصریح کرد: تا پیش از این ظرفیت تولید کمتر بود اما تولید را افزایش دادیم و خوشبختانه به رقم 85 تا 90 درصد ظرفیت اسمی رسیده‎ایم.

مدیرعامل پتروشیمی لرستان ادامه داد: هم اکنون مشکل خاصی در زمینه تولید نداریم و خوراک مورد نیاز را از طریق خط لوله اتیلن غرب تامین می کنیم و امید است که تامین خوراک بر اساس برنامه‌های پیش بینی شده محقق شود.

مغازه‌ای در باره برنامه سال آینده پتروشیمی لرستان گفت: تلاش می شود برای موفقیت در فعالیت‌های تولید مجتمع، ظرفیت اسمی 90 درصد را حفظ کنیم.

وی در باره تاثیر تعدیل قیمت نفت بر تولید تاکید کرد: به طور معمول افزایش قیمت نفت به صورت مستقیم و غیرمستقیم روی اتیلن تاثیر می گذارد، اما مولفه‌های زیادی بر بازار تاثیرگذار است و صنعت پتروشیمی نیز می تواند همسو با نفت تغییر در قیمت را شاهد باشد.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت پتروشیمی لرستان به منظور ایجاد توازن توسعه ای بین استان‌های مختلف کشور، تحرک بخشی به فرآیند تولید در مناطق کمتر توسعه یافته، ایجاد اشتغال در کشور، فعال کردن بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی و راه اندازی صنایع پایین دستی پتروشیمی براساس مصوبه هیئت وزیران شرکت در سال 86 آغاز به‎کار کرد و در اردیبهشت ماه امسال به صورت رسمی افتتاح شد.

کد خبر 275161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =