کاهش 2 درجه‌ای دمای منازل و ساختمان‌ها سبب تامین گاز نیروگاه‌ها می‌شود

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بخش خانگی به روزانه 500 میلیون مترمکعب گاز و بخش نیروگاهی به روزانه و 160 میلیون مترمکعب گاز نیاز دارد که اگر حرارت در خانه‌ها یک تا 2 درجه کاهش یابد گاز نیروگاه‌ها به طورکامل تامین می‌شود.

به گزارش شانا، سعید متصدی دیروز (یکشنبه، 26 دی‌ماه) در نشست خبری به مناسبت روز هوای پاک گفت: روزانه 500 میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی و 160 میلیون مترمکعب نیاز در بخش نیروگاهی است که اگر حرارت در خانه‌ها یک تا 2 درجه کاهش یابد گاز نیروگاه‌ها به‎طور کامل تامین می‌شود.

وی افزود: براساس برآوردهای ما نیاز گاز مشترکان خانگی 300 تا 350 میلیون مترمکعب است و اگر مردم به دلیل شعله شومینه سبب هدر رفت 95 درصدی انرژی نشوند گاز نیروگاه‌ها به طور کامل تامین می‌شود، در واقع یک صرفه جویی 10 تا 15 درصدی کارساز خواهد بود.

متصدی درباره وضع گاز نیروگاه‌ها پس از قطع گاز ترکمنستان تصریح کرد: با وجود اتفاق‌های اخیر از جمله قطع گاز ترکمنستان، نیروگاه شهید رجایی قزوین را 100 درصد گازسوز کردیم.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: مصرف گاز طبیعی در 2 سال گذشته 34 درصد افزایش یافته است و هم‎اکنون تعداد اندکی از نیروگاه‌ها در فصول سرد سال مازوت مصرف می‌کنند.

وی گفت: ما به دنبال توزیع 100 درصدی گاز طبیعی در نیروگاه‌ها هستیم، هدف ما موضوعی جز هوای پاک نیست، همه تلاش می‌کنیم تا این موضوع محقق شود.

متصدی از توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 در کشور به عنوان یکی از اقدام‌های مهم دولت برای مقابله با آلودگی هوا نام برد و افزود: گرچه توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 ابتدا در کلان‌شهرها بود، اما امروز بسیاری از شهرها مانند قم، تهران و مشهد را هم در بر گرفته و تلاش می‌کنیم تا اواسط سال آینده 60 تا 70 درصد کشور را تحت پوشش بنزین یورو 4 قرار دهیم، همچنین در تلاش هستیم تا سوخت گازوییل را مدیریت کنیم.

کد خبر 275275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =