همکاری وزارت نفت و سازمان محیط زیست برای مقابله با آلودگی هوا

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از همکاری مطلوب وزارت نفت در حوزه‌های زیست محیطی خبر داد و گفت: وزارت نفت تاکنون گامهای جدی برای اجرای برنامه های زیست محیطی برداشته است.

به گزارش شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، امروز (سه‌شنبه، 28 دی‌ماه) در همایش روز ملی هوای پاک، با شعار "با هم به سوی هوای پاک" به همکاری وزارت نفت با سازمان حفاظت محیط زیست برای کاهش هرچه بیشتر آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: با اقدام‌های صورت گرفته دولت از سال ٩٢ تاکنون روند آلودگی هوا روبه کاهش است، به طوری که از ابتدای امسال تاکنون ٢٣١ روز هوای سالم و پاک داشتیم، در حالی که در مدت مشابه سال ٩٢، ١٧٦ روز هوا سالم و پاک بود.

وی افزود: سازمان محیط زیست و وزارت نفت همکاری خوبی با یکدیگر دارند، هر چند وظیفه ما نظارتی است.

ابتکار با بیان این که تمامی صنایع از جمله صنایع پتروشیمی مکلف به اجرای استانداردهای نوین هستند، تصریح کرد: در این زمینه همکاری مشترکی با وزارت نفت در زمینه صنایع پتروشیمی در عسلویه داریم و برای اجرایی شدن بخش‌های آن تلاش می‌کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: موضوع آلودگی هوا محدود به کشورهای در حال توسعه نیست، بلکه امروز کشورهایی همانند چین نیز بحران آلودگی هوا دارد، ٢٣ شهر آن با این معضل روبرو است.

وی با اشاره به آلودگی بالای هوا در شهرهایی مانند دهلی نو، پاریس، آتن و مادرید، تاکید کرد: این مسئله فقط محدود به یک کشور نیست، بلکه فراگیر بوده و این موضوع تمام کشورهای دنیا را برای کنترل آلایندگی به تکاپو انداخته است.

ابتکار افزود: با روی کار آمدن دولت یازدهم محیط زیست جایگاه خود را پیدا کرد، سازمان‌ها و نهادهای مختلف از جمله وزارت نفت، صنعت، راه و شهرسازی، کشور، ناجا و شهرداری همکاری خوبی دارند، این همکاری‌ها را می‌توانیم امروز در بهبود کیفیت هوا در مقایسه با سال ٩٢ ببینیم، البته نمی‌توانیم بگوییم وضع مطلوب است، اما کارها با جدیت پیش می‌رود.

کد خبر 275302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =