طرح جامع انرژی کشور در طول برنامه ششم توسعه تدوین می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: در طول برنامه ششم توسعه وزارت نفت ملزم شد طرح جامع انرژی کشور را همسو با سند ملی راهبرد انرژی تدوین کند.

به گزارش شانا، محمد خدابخشی، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، امروز (چهارشنبه، 28 دی ماه) در نشست خبری گفت: در طول بررسی برنامه ششم توسعه منابع حاصل از فروش نفت و میعانات گازی تعیین تکلیف شد که بر این اساس 30 درصد به صندوق توسعه ملی، 14.5 درصد به حساب شرکت‌های تولیدکننده حامل‌های انرژی و در اختیار وزارت نفت قرار  گرفت.

وی افزود: همچنین سازمان‌های توسعه‌ای مانند ایمیدرو و شرکت‌های تابعه وزارت نفت در امور پتروشیمی مکلف به مشارکت با بخش غیردولتی در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم به نسبت 49 و 51 درصد برای سرمایه گذاری شدند و این موضوع مغایرتی با اساسنامه صندوق توسعه ملی نخواهد داشت، به دلیل این که موقعیت سرمایه گذاری غیردولتی است.

خدابخشی تصریح کرد: در طول برنامه ششم توسعه، وزارت نفت ملزم شد طرح جامع انرژی کشور را همسو با سند ملی راهبرد انرژی تدوین کند و همچنین کلیه طرح‌های جمع آوری، مهار، کنترل و بهره‌برداری از گازهای همراه تولید و مشعل به بخش غیردولتی واگذار شود، همچنین یک درصد از اعتبارهای مربوط به طرح‌های توسعه‌ای سالانه شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت به تحقیق و توسعه برای ارتقا فناوری‌ها اختصاص یافت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه عنوان کرد: یک درصد از سهم دولت از منابع مربوط به فروش نفت و میعانات گازی به حمل و نقل ریلی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص یافت.

کد خبر 275326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =